Invictus GT280 – A dizájn új korszaka
A GT280 a legkeresettebb és legnagyobb számban eladott modell, amit a borgiai Aschenez hajógyár előállít Reggio Calabriában.
Formabontó ívek, a színek az olasz Christian Grande Design Works stúdió munkája. Nézzük az összképet: anderalinszint-emelkedést érezni már a kikötőben az Invictus GT280-ast megtekintve. A különleges orrkiképzés új trend, egyedi, mégis sportos megjelenésű. A test metálfényezése csillog a napon, az íves oldalfallal egy egységet képez a hosszú fürdőplatform.
Day cruiser, azaz hosszú hétvégék vizen töltésének játszótársa. Egy lazítással teli este után az igényes és hosszú kabinban megpihenni a párunkkal, majd a reggeli kávét a fedélzeten ébredezve fogyasztani. Erre találták ki ezt a hajót. Majd akár tizen élvezni a nappali vízi sportok és napozás nyújtotta kikapcsolódást luxuskörnyezetben. Az orrban a 220×240 cm-es napozó akár négy felnőttnek is kényelmes.
Minden apró megoldás kifinomult és egyszerű, de ez természetes is a GT esetén. A teljes fedélzetre kérhető tíkfa bevonat, ami ehhez az Invictushoz szinte kötelező. Az esztétikai megjelenésen túl hasznos a könnyű, vákuumtechnológiával készült sportos, karbon Hard Top tető. Szinte elképzelhetetlen a metálfényezés nélkül. Talán a külső-belső hajótest fekete színnel és elefántcsont oldalfallal lehet alternatíva.
A műszerfal stílusa a régi sportautókéit idézi, kerek műszerek egy vonalban elhelyezve. Ízléses kombinációja a hagyománynak és a modern technikának. A kormány elegáns, kézzel varrt, fehér, bőrbevonatú. Az Invictus GT280-as 2800 kg (személygépjárművel mozgatható), Volvo Penta V8 közvetlen befecskendezéses benzinmotor mozgatja, amely 350 lóerős és 38 csomóra képes gyorsítani. A siklásig eltelt idő kb. 4,5 másodperc.
A Balatont is szelhetjük Invictus GT280-assal. A népszerű és gyors Invictus E-Speed hajók kínálata bővült a GT szériával. Így a 890-es GT280 is kérhető 15-40 kW vízhűtéses elektromos motorral, akár lítiumakkumulátorral.
Visszatérve a benzines konfigurációhoz: 350 lóerővel a legjobb crusingsebesség 24-26 csomó, ahol a motor kb. 3600 fordulaton jár, és így is rendkívül halk a hajó. Maximális sebességnél csak 81dB!
Extrém hullámok sem jutnak be, ezért a fedélzet mindig vízmentes. A hosszirányú billegés jelentősen kisebb a megszokottnál, mivel a kifordított orr nemcsak dizájnelem, hanem megnöveli a vízvonalhosszt is. Így a 28 láb hosszú hajó a méretét meghazudtolóan stabil.
(Hajóbemutatónk teljes terjedelmében elolvasható az Aqua Magazin legújabb számában.)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!