Genova és Barcelona – Növekedés, újdonságok, fenntarthatóság
Nem vetül rájuk olyan rivaldafény, mint a cannes-i vagy a monacói seregszemlékre, ám a genovai és a barcelonai hajókiállítás regionális szempontból legalább olyan fontos eseményei az európai ősznek, mint felkapottabb társaik.
Genoa International Boat Show
Brutális számok, elképesztő növekedés
A Genovai Nemzetközi Hajókiállítás a szeptember 26-ai zárónap délelőtt 11 óráig 118 269 látogatót regisztrált, ami 13,9 százalékos növekedés 2022-höz képest. Az eseményen 1043 márka mutatkozott be, az új csatornák megnyitásával pedig a korábbiakhoz képest 143 további kikötőhelyet biztosítottak azok számára, aki a vízen akarták a közönség elé tárni a hajójukat. 184 premierre került sor, ezeket 3190 tengeri próbaút egészítette ki, 120 konferenciát és workshopot szerveztek.
„Ezek a számok egy olyan kiállítást mutatnak, amely évről évre felülmúlja önmagát, és az idén túlszárnyalta a várakozásainkat is” – nyilatkozta Saverio Cecchi, az Olasz Hajózási Iparszövetség és az I Saloni Nautici elnöke.
Salon Nautico Internacional de Barcelona
Kettős cél
Az ágazat nagy márkái legújabb modelljeikben a fenntarthatóság iránti elkötelezettségüket mutatták be, közben a szervezők igyekeztek közelebb hozni a közönséghez a 2024-es America’s Cupot. Az esemény ezúttal is öt napon keresztül töltötte meg a katalán főváros Port Vell kikötőjét a hajózás és a tenger szerelmeseivel, egyúttal az ágazat fontos kereskedelmi platformjaként bizonyítottan jelentős számú kereskedelmi műveletet regisztrált és összehozta a legnagyobb márkákat.
A Portal de la Pauban található Àgora Port a kiállítás ideje alatt változatos témájú konferenciák, előadások és prezentációk otthona volt, de a jövő évi America’s Cup és a fenntarthatóság kiemelt figyelmet kapott mindenkitől. Az előbbi szempontjából figyelemre méltó volt a szűk egy év múlva esedékes regattán részt vevő hat csapat bemutatása, valamint az America’s Cup Experience című kiállítás. A jövő szempontjából pedig azért volt fontos a barcelonai hajókiállítás, mert különféle hajótípusokon és elektromos motorokon keresztül bemutatta a hajózási ágazat egyre határozottabb elkötelezettségét a fenntarthatóság iránt. A Fira de Barcelona által a Hajózási Társaságok Nemzeti Szövetségének (ANEN) közreműködésével szervezett idei esemény több mint 240 kiállítót és 640 hajót vonultatott fel – közülük 160-at az úszó boat show-n.
A boat show elnöke, Luis Conde szerint „kiállításunk ismét rávilágított arra, hogy az ágazatnak szüksége van erre az eseményre az értékesítés fellendítése, valamint a szabadidős és sporthajózás népszerűsítése érdekében. Továbbá az idén mi voltunk az America’s Cup fő támogatói, azzal a céllal, hogy a várost ismertebbé tegyük, és Barcelonát mint a hajózás fővárosát nemzetközi szinten népszerűsítsük.”
Október 11–15. között 50 ezer ember látogatott el a Barcelonai Nemzetközi Hajókiállításra, és valamennyiük nagy szerencséjére ideális időjárási körülmények fogadták őket. A zárást követően természetesen azonnal megkezdődtek az előkészületek a 2024-es boat show-ra, amelynek központi eseménye a 37. America’s Cup ünneplése lesz.
(Cikkünk eredetileg és teljes terjedelmében az Aqua Magazin 161. számában jelent meg. Fizessen elő rá, hogy ne maradjon le exkluzív tartalmainkról!)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!