Egyszerűen felrobbant az árbóc – Louis Burton

Megvan az idei Transat Jacques Vabre regatta első áldozata: a Bureau Vallée mindössze tíz órát töltött versenyben, amikor Guernsey-nél szétdurrant az árbóca.

November 7-én hetvenkilenc hajó vágott neki a Franciaországból Martinique-ra vezető versenynek, és míg sokan csak a gyenge szelekkel küzdöttek,

YouTube video

a Louis Burton – Davy Beaudart párosnak komoly gond szakadt a nyakába még vasárnap este. Ahogy Burton elmondta: „Már elhagytuk a Raz Blanchard-t, északról érkeztünk Guernsey-hez. A tenger egész barátságos arcát mutatta, 15 csomós szélben haladtunk, hallottunk valami erős zajt, de semmi nem történt, azon gondolkodtunk, esetleg elütöttünk valamit. Mindent átnéztünk, még a felstócolt cuccokat is, de semmi nem mozdult el a helyéről. Teljes nagyvitorla és közepes orrvitorla volt fent, 18-19 csomós tempót diktáltunk, Davy kormányzott, én trimmeltem. Aztán (fél órával az előző után) jött a következő hang, olyan volt, mint egy robbanás. És ez is történt, az árbóc nem kidőlt vagy eltört, hanem szó szerint felrobbant. Csak utána kezdett recsegni-ropogni, végül jött a csattanás a fedélzeten. Akkor realizáltuk, mi történt valójában.”

A duó tagjai a következő órákat a vitorlák, kötelek, vezetékek és árbócdarabok begyűjtésével, rendbe rakásával töltötték, majd megindultak St. Malo kikötője felé, ahová hétfő este meg is érkeztek.

(forrás: livesaildie.com, fotó: courseaularge.com)

- ha tetszett, ajánld másoknak is!