Egyedül a Föld körül: Philippe Delamare nyerte a Global Solo Challenge 2023-2024-et

Február 24-én szombaton, helyi idő szerint 3 perccel délután 3 után Philippe Delamare elsőként vitorlázott át a célvonalon A Coruña város hullámtörőjénél.

Delamare ezzel megnyerte az első Global Solo Challenge-et, 147 nappal és 1 órával azután, hogy 2023. szeptember 30-án elindult világkörüli útjára. Philippe részben betekert orrvitorlával, grósz nélkül közelített a célhoz, lévén két nappal korábban eltört a baumja. Uruguay és Rio között a viharfock (staysail) merevítője szakadt ki a fedélzetből, így eleve korlátozottak voltak a lehetőségei.

Amikor a Mowgli áthaladt a célvonalon, a Csendőrség őrhajójának kürtje üdvözölte, az első gratulálók között volt a versenyben második helyen haladó Cole Brauer.  

„Amikor úgy döntöttem, hogy benevezek a Global Solo Challenge-re, Finot Conq tervezésű vitorlás járt a fejemben, és mivel versenyként tekintettem a regattára, versenyhajóra vágytam. Kezdetben Pogo 40-est kerestem, olyat, mint amilyen Francois Gouiné. Utánajártam, és többet megtudva a hajóról rájöttem, hogy az én koromban és az én versenyzői tapasztalatommal egy olyan gépből nem tudnám kihozni a tudását.  Én pedig élvezni akartam az utat, nem a határon egyensúlyozni napról-napra, állandóan keményen nyomva a hajót. Erre nem vágytam, valószínűleg a tudásom sincs meg hozzá, ezért úgy döntöttem, olyan hajót keresek, amely megbízható, stabil, és amelynek közel 100%-ban ki tudom használni a lehetőségeit. Rengeteg vitorlást néztem meg, míg belebotlottam a Mowgli-ba, ami egy Actual 46-os. A 80-as évek végén tervezték, kényelmesen kezelhető méretű, és úgy gondoltam, tudom, hogyan kell egy ilyen hajót vitorlázni és a legtöbbet kihozni belőle.

Tulajdonképpen projekthajónak vettem, 10 hónapot töltöttem azzal, hogy teljesen felújítsam, kapott új árbocot, vitorlákat, elektronikát. Megfizethető árú hajót választottam, így elegendő pénzem maradt arra, hogy jól felkészítsem. Például két teljesen független automata kormányt szereltettem be, független kábelezéssel és érzékelőkkel. Nyilván nem volt olcsó, de nem akartam drágább hajót és kisebb költségvetést.”

A Global Solo Challeng-en ahány induló, annyiféle hajó, de nem előnyszámítással alakul ki a végeredmény, a versenyzők közötti különbségeket a rajtok időpontjával küszöbölték ki, így tették egyértelművé, hogy aki először célba ér, az a győztes.

2023. augusztus 26. és november 23. között tizenöt hajós vágott neki az egyszemélyes földkerülésnek, heten már kénytelenek voltak feladni a viadalt. A következő befutót (Cole Brauer, First Light, Class40) március 7-ére várják.

fotók és forrás: globalsolochallenge.com

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!