A Hetairos nyerte a Round Antigua Race-t

A Round Antigua Race a Superyacht Challenge Antigua előversenye, melyen a 15 csomós keleti szél általában pompás körülményeket biztosít.

A szélhez párosuló ragyogó trópusi napsütés is végig kitartott a 46,8 tengeri mérföldes pályán. A 218 láb (66,45 m) hosszú Hetairos indult elsőként az üldözéses versenyen, és 3 óra, 49 perc, 30 másodperc alatt teljesítette az Antigua körüli távot. Ezzel 3 perc, 22 másodperccel maradt le saját versenyrekordja megdöntéséről. A Round Antigua Race összetett győztesét az új ORC Time Over Distance Weather Routing pontozási módszerrel számították ki, a Hetairos 8 perc, 12 másodperc előnnyel nyert a Hummingbird előtt.

„Idén gyengébb szél volt, mint 2022-ben, amikor a rekordot felállítottuk, ezért másképp állítottuk be a hajót, és mi is másképp közelítettünk a futamhoz” – magyarázta Graham Newton, a Hetairos szkippere. „Annak idején, a 18 csomós szélben, egy kicsit kíméltük a felszerelést, de idén, a gyengébb szélben úgy gondoltuk, hogy csak akkor tudjuk megdönteni a rekordot, ha feszegetjük a saját határainkat. Ezért Code Zero vitorlákat használtunk az árbóccsúcsra húzható fockok helyett. A rajt előtt úgy kalkuláltunk, hogy 15-20 perccel maradunk el a rekordtól, féltávnál hat perccel belül voltunk. Az utolsó néhány mérföld azonban szoros lett, és mivel a Hetairos kilenc métert merül, nem jöhetett szóba, hogy közel menjünk a parthoz a felpörgésekért. Végig a tulajdonos állt a kormánynál, a legénység nagyon jól teljesített, nehéz megmondani, hol tudtunk volna három percet faragni az időnkön.”

A Hummingbird (Swan 90, szkipper Josh Hill) első versenyét teljesítette új tulajdonosaival. Ennek fényében pláne figyelemre méltó, hogy milyen precizitással indultak, a rajtvonalat mindössze egy másodperccel a startpisztoly eldördülése után keresztezték, majd 5 óra, 5 perc, 30 másodperc alatt teljesítették a távot.

„Kiélveztük ezt a tökéletes karibi napot, a tulajdonos a verseny 80%-ában fogta a kormányt” – nyilatkozta a Hummingbird taktikusa, Ian Walker. „Minden jól ment, hiba nélkül húztuk fel és szedtük le a spinnakert (látszott az edzések hatása), és nem hiszem, hogy túl sokat hagytunk a pályában. Korrigált idő szerint nyolc perc hátrányban végeztünk a Hetairoshoz képest, egy olyan pályán, ami nekik kedvezett, szóval elégedettek vagyunk a teljesítményünkkel. Már nagyon várjuk a következő versenyt, ahol a Freya, egy másik Swan 90 ellen is versenyzünk majd!”

Végeredmény.

A Superyacht Challenge Antigua 13. kiadásának záró versenynapja március 17-e, vasárnap.

Hogy milyen a verseny?

2023-ban ilyen volt:

YouTube video

2022-ben pedig ilyen:

fotók: riggingprojects.com, nautorswan.com

forrás: superyachtchallengeantigua.com

- ha tetszett, ajánld másoknak is!