A Balaton fagyija izgalmasabb, mint a Kékszalag és az Anna-bál
Jól teljesített tavaly a Balaton turizmusa, mindezt nemcsak a nyolcmilliónál is több vendégéjszaka mutatja, de a sajtómegjelenések száma is. A legtöbb tudósítás a hazai turisztikai régiók közül erről a térségről szólt.
„Tavaly közel 90 pihenéssel, utazással kapcsolatos témát juttatott el a sajtóhoz a Balatoni Turizmus Szövetség, ezek több mint 400 alkalommal jelentek meg a mértékadó sajtóorgánumokban” – közölte Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség alelnöke. A több tízmillió forintot érő sajtómegjelenés jól mutatja, hogy megfelelő összefogással és szakértelemmel a balatoni régiónak az országos médiában is komoly publicitást lehet generálni.
A média tematizálásában nagy szerepe van annak, hogy több olyan ernyőszervezet is létezik a Balatonon, amelyek pozitívumokról, esetleges problémákról, trendekről próbálják tájékoztatni a nagyközönséget.
A tagszervezetein keresztül mintegy 2000 vállalkozást képviselő Balatoni Turizmus Szövetség mellett komoly sajtómegjelenéseket mondhat magának a Balatoni Kör, de a régió településeinek vezetőit tömörítő Balatoni Szövetség is tudatosan képviseli a régió érdekeit a sajtóban.
Az utóbbi években a média érdeklődését a Balaton iránt kimondottan növelik azok a kulturális események, amelyek szervezői nagy hangsúlyt fektetnek a reklámra is. Fekete Tamás szerint az összefogásnak, a sok programnak és a professzionális kommunikációnak köszönhetően, mára bebizonyosodott, hogy nem csak főszezonban érdemes a Balatonhoz jönni, a nyári hónapokon túl is van élet ebben a régióban.
A főszezonon kívüli események kommunikációjában komoly szerepe van a második alkalommal megrendezett Taste Balaton Fesztiválnak és a 12 éve működő Nyitott Balaton akciónak, amelynek az egyik fő üzenete, hogy a Balaton augusztus végén soha nem zár be. Nagyon sok program van ősszel, tavasszal és már télen is, amit kár lenne kihagyni a turistáknak, csak azért, mert sztereotípiákban gondolkodnak.
Fekete Tamás szerint 2025-ben is számos olyan téma lesz a Balaton körül, amely felkeltheti az érdeklődést az újságírókban. A szakember szerint a nagy fesztiválok mellett, az egyik ilyen esemény a Balaton Fagyija választás lesz, amelyet idén 12. alkalommal szervez meg a Balatoni Turizmus Szövetség.
Erről az eseményről legalább annyit írtak, mint a komolyabb zenei fesztiválokról. A sajtómegjelenések terén ez a kulináris verseny olyan nagyobb presztízsű eseményeket, mint a Kékszalag vitorlásverseny vagy az Anna-bál is megelőzött. Fekete Tamás előrejelzése szerint 2025-ben nemcsak a magyar turisták kedvenc helye lesz a Balaton, de a külföldi vendégek is az eddigieknél érdeklődőbbek lesznek a régió turisztikai kínálata iránt – írta a turizmus.com.
fotók: Magyar Vitorlás Szövetség, annabal.hu, balatonfagyija.hu
- ha tetszett, ajánld másoknak is!