Hibrid óriás a vízen: Feadship Project 1012

A Project 1012 néven ismert 91,8 méteres Feadship szuperjachtot a hollandiai Makkumban található létesítményben bocsátották vízre.

Természetesen a jacht még nincs kész, az építés utolsó lépéseire a vízen kerül sor, majd jön a tengeri próbautakra való felkészítés, maguk a tesztek, végül a 2024 júliusára tervezett átadás. Tulajdonosa nem kezdő a Feadshipnél, már eddig is számtalan példányt birtokolt, így „a hajózásban szerzett tapasztalatai alapján megalapozott kérésekkel” állt elő a projekt elején. A hajó az első Feadship, amely teljes Hybrid Electric Class minősítést kapott.

A 1012-es belső tereit úgy tervezték, hogy egy „visszafogott családi ház” hangulatát tükrözze, természetes anyagokkal és felületekkel. A lakosztálynak is beillő vendégkabinok a fő fedélzeten találhatók, ugyanott, ahol a nagyméretű medence és a fedélzeti túlnyúlás által árnyékolt szabadtéri társalgó is. A tulajdonos lakrésze, a családi társalgó és a wellnessrészleg a felső fedélzeten kapott helyet. Még feljebb van a napozófedélzet, ez egyúttal kilátópont előrenéző kanapéval és napozóágyakkal, míg hátsó része két mentőhajó tárolására szolgál.

A tulajdonos egyik legfontosabb követelménye a jacht építése során az volt, hogy a tágas strandklubot a tatnál helyezzék el, amely így az alsó fedélzet teljes hosszának egynegyedét foglalja el. A nagyméretű, rögzített hátsó platform két lehajtható platformmal kombinálva 165 négyzetméternyi vízszintes pihenőteret hoz létre. A hátsó platform két oldalán levő lépcsők a hátsó főfedélzetre vezetnek. A gépház és a strandklub között egy oldalról megközelíthető garázs található, amelyben két 10 méteres kismotorosnak, egy jet hajtású motorosnak és különféle vízi játékoknak van hely. Elöl található a legénységi rész, amely a konyhából, a legénységi étkezdéből és a legénységi szállásból áll.

A 1012-es projekt hibrid elektromos osztályba sorolt, két főmotorja egyenes tengelyeken keresztül hajtja meg a fix propellereket, amelyekhez 560 kW-os villanymotorok is kapcsolódnak. Ezeket 1 MW-os lítiumion-akkumulátorok támogatják. Az elektromos motorok tengelygenerátorként működve villamos energiát termelnek a fedélzeti terhelések kiszolgálására és az akkumulátorok feltöltésére, valamint a kis sebességű navigációnál mozgatják a hajót.

(fotók és forrás: boatinternational.com)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!