Baltic 117 Perseverance – Az év szuperjachtja

A finn hajógyártó csak jövőre lesz 50 éves, de mintha máris elkezdték volna az ünnepségsorozatot. Az idén két hajójuk is az év szuperjachtja lett.

A 39,6 méteres Perseverance a Dykstra Naval Architects tervei alapján készült, az eredetileg Baltic 117 névre keresztelt projekt 2019 áprilisában indult. A megrendelő egy tapasztalt hajótulajdonos, akinek ez az első Baltic vitorlása.

A tervek kiválóan egyesítik a legmodernebb technológiát a Baltic klasszikus formavilágával. A speciális kompozitból készült hajótest is remek példa erre. A mai trendnek megfelelő egyenes orrtól és fix orrsudártól a negatívba hajló hátfalig gyönyörűen és sejtelmesen ívelt forma kívülről a megfelelő teljesítményt, belülről pedig a tágas tereket biztosítja.

A holland belsőépítészet csúcsa
A fedélzeten természetes olajozott tíkfa borítja a felépítményt is, amelynek a formája tisztelgés a klasszikus elődök előtt. A belsőépítészetért a szintén holland deVosdeVries design felelt. Munkájuk nyomán egy könnyed, elegáns és modern belső tér született, pácolt tölgy alapon sötét mocsári tölgy díszítésekkel. A juharfa padló és a fehér falak remek kontrasztot adnak a tölgybútorokhoz, amelyek szürke huzata kiválóan harmonizál a juhar színeivel.

Az Industrial Chic stílusjegyei tökéletesen megjelennek az apró részletekben. A kiegészítők, a lámpák, valamint a fények és árnyékok tökéletes összhangja teremti meg a Perseverance egyedi hangulatát.

A tulajdonosi kabin az orr-részben helyezkedik el, míg a három kétágyas vendégkabin a hajó közepén kapott helyet. A hatfős személyzet számára három kabint alakítottak ki a hátsó részben, a gépház előtt.

Gondos tervezés és energiahatékonyság
A tervezők külön gondot fordítottak a végletekig optimalizált energiafelhasználásra annak érdekében, hogy csökkentsék a károsanyag-kibocsátást. Az okosotthonokban már megszokott jelenlétérzékelők állítják be a légkondicionálók és a fények teljesítményét helyiségenként, az éppen aktuális szükségletnek megfelelően. A hővisszanyerő rendszerek pedig minden megtermelt energiát visszavezetnek és hasznosítanak, akár a rendszer más elemeinél. Így például a légkondicionálás során keletkező hulladékenergiával melegítik a vizet, valamint az intelligens rendszereknek köszönhetően jelentősen csökkentették a szivattyúk számát a hajón. A lítiumion-akkumulátorokra támaszkodó elektromos meghajtórendszer segíti a csendes üzemmódot hosszú távon is.

Juráncsik Norbert

(Cikkünk eredetileg és teljes terjedelmében az Aqua Magazin 156. számában jelent meg. Fizessen elő rá, hogy ne maradjon le exkluzív tartalmainkról! A következő szám november közepén jelenik meg.)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!