Moody DS 41 – Modern, világos és letisztult

2020. augusztus 20.
Címkék :

Az 1827-ben alapított Moodynak a majdnem kétszáz év alatt volt ideje kitalálni a dizájnt, alakítani a filozófiát és meglelni a legjobb építési megoldásokat. Mostanra odáig jutott a dolog, hogy lényegében semmilyen kompromisszumot nem kell kötni sem a kialakítás, sem a technológia területén, a luxus minden szinten kézzelfogható.

Az elegáns fedélzeti felépítmény a körpanorámájával magas komfortot biztosít, ezenfelül bármilyen időjárási körülmények között megfelelő védelmet nyújt a bent lévőknek. Egy mozdulattal eltüntethető (vagy épp előkeríthető) a szalont a kokpittól elválasztó üvegfal, ami nemcsak elegáns, de helytakarékos megoldás is.

A magasba nyúló árbóc (illetve az arra felhúzható vitorlák) és az L alakú tőkesúly együtt jó menettulajdonságokat biztosítanak. Ez 2020-ban talán már nem akkora szám, de ennek a jachtnak a kezelhetősége simán az „egyszerű” kategóriába sorolható. Egyrészt minden kötelet, aminek bármilyen köze van a kontrollhoz, hátravezettek a kormányállásba, másrészt a riggnek két vorstag is a részét képezi. Ennek a megoldásnak nagy előnye, hogy a segítségével gyerekjáték az orrvitorlák közötti csere. Szintén a kormányállásba került az orrsugárkormányt irányító joystick. Mindegy tehát, hogy nyílt tengeri menetről vagy szűk kikötőhelyen való manőverezésről van szó, a Moody DS 41-essel gyerekjáték az egész.

A nyílt tengeri menetek egyik igen fontos szempontja a biztonság. Erre nem lehet panasz, mert több eszköz is fokozza azt: egy szintben járható körbe a fedélzet, miközben a külső oldalon végig magas oldalfal mellett haladunk; a kokpitot finoman megsüllyesztették; az iparági standard szerint elvártnál magasabb az oldalkorlát (aminek a csőátmérője is nagyobb, mint a minimum); ami üveg, az extra erős, biztonsági fajta; a kapaszkodók a tetőbe integráltak, így masszívabbak az átlagosnál.

Ami a hajó belsejét illeti, modern, világos és meglehetősen letisztult. Ehhez jól illeszkednek a kézzel készített bútorok, a gondosan válogatott bőrkárpitok és az a precizitás, amivel mindezek a helyükre kerülnek. Azzal pedig, hogy az elrendezés, a bútorzat kialakítása és a kárpitok egyedileg párosíthatók, minden tulajdonos a maga képére formálhatja a hajóját.

Amiben a Moody DS 41 még erős, az a tárolókapacitás. A tulajdonosi kabinban (a franciaágy 2 méter hosszú és 1,90 széles) három szekrény van a bal oldalon, egy a jobbon, illetve egy méretes kihúzható fiók az ágy alatt. A fürdő szekrényei és az oldalfal polcai már csak hab a tortán. További rekeszek után kutatva a konyhába jutunk, ahol a munkapult előtti padlóba rejtve találunk újabb tárolóhelyet. Még egyet lépve hátrafelé, a kokpitba jutunk, ahol a padok alatt és a kormányosi székek között találunk még három rekeszt. Méghozzá meglehetősen nagyokat, a három közé épp befér a motor (standard 57 LE, opció 80 LE).

(Hajóbemutatónk teljes terjedelmében megtalálható az Aqua Magazin legújabb számában)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!