Vitorlázás kicsiben

Nagy-Britanniában még mindig erős korlátozások alá esnek a társasági események, vitorlázni például csak úgy lehet, ha egy hajó legfeljebb ketten vannak, és ők is egy háztartásban élnek. Persze létezik alternatív megoldás.

Mert amikor az időjárás a rosszabbik arcát mutatja, és nem alkalmas „négykezes” vitorlázásra, akkor sem lehet verseny nélkül maradni! A Royal Temple Yacht Clubban például modellhajókat szednek elő ilyenkor – nem is akármilyeneket! Az RC Laser (Radio Controlled, azaz rádió-távirányítású) pont negyed akkora, mint az eredeti, és irányítása közben tartható az előírt távolság a versenytársaktól.

A Lasert Bruce Kirby tervezte sok évvel ezelőtt, jelenleg a világ negyven országában használják, a legnagyobb számban eladott svertes kishajó. Jon Elmaleh, aki korábban RC Marblehead-világbajnok volt, még 1995-ben környékezte meg Kirbyt, hogy készítsék el a kicsinyített verziót, természetesen megtartva a one-design jelleget: a hajók egyformák, így az eredmény csak a sportolón múlik.

Vasárnap 20 csomóig frissülő szélben zajlottak a küzdelmek (tíz induló gyűlt össze), a tizenhat futam alapján Adrian Tomlinson lett a legjobb. Igaz, ebben nem sok meglepő van, mivel legutóbb második lett a nemzeti bajnokságon és harmadik a világbajnokságon. Ezzel együtt kiélezett, nagy figyelmet igénylő küzdelem zajlott, amit az is jól szemléltet, hogy az egyik versenyző koncentrálás közben a móló végéről belesétált a vízbe.

Az RC Lasereknek nem ez az egyetlen fellépése a szezonban, novembertől áprilisig egyébként is zajlik számukra egy sorozat. Ott a kiírás hangsúlyos eleme a menetrend: a futamoknak úgy kell véget érniük, hogy a társaság még időben visszaérjen a bárba.

A Royal Thames Yacht Club épülete

(forrás: Eurosail News, fotók: rclaser.org, Pinterest)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!