Azimut Grande S10 – csodálatos vonalak, lenyűgöző teljesítmény

Alberto Mancini egyszerű elvárásokkal fogott hozzá a legújabb Azimut Grande S10 tervezéséhez. A méreteken kívül csak annyi kérés volt, hogy legyen ránézésre Azimut. Minden másban szabad kezet kapott.

Malibun lévő tengerparti házában talált inspirációt, ahol a terasz több szinten találkozik a homokkal és a tengerrel. Ezért mintegy 50 négyzetméternyi külső teret hozott létre az S10-esen, beleértve a 14 négyzetméteres első „kertet”, a 20 négyzetméteres flybridge-t társalgóval, bárral és a 17 négyzetméternyi hátsó fedélzetet, nem számítva a lehajtható fürdőplatformot.

A kétzónás hátsó fedélzet elrendezése különösen érdekes. A tat kissé megemelkedik és nyitott a napozáshoz, vagy akár az esti tánchoz, miközben a hátsó fedélzeti ajtók által elzárható két külön belső zóna védve van. A tat előtti teret a flybridge árnyékolja, ahová elegáns külső lépcsőn lehet feljutni.

Mancini a Perini Navi vitorlás jachtjainak egyedi megoldásait vette alapul, amikor kitalálta, hogyan lehet a külső és a belső tereket összeolvasztani.

A szalon tolóajtói mögött különleges megoldások születtek. A hagyományos társalgó helyett étkező található, amely ezt a teret teljesen betölti. Van egy második tolóajtó az étkezőasztal mögött is, így ez a duplaajtós megoldás rugalmas, beltéri-kültéri variálhatóságot biztosít. Az ajtók teljesen eltolhatók – a hangulattól és a felhasználástól függően – együtt vagy külön-külön is. A belső társalgó fényárban úszik a méretes oldalsó ablakok és három hatalmas tetőablak segítségével.

Az étkezőben és a hátsó dekken egybefüggő négyhüvelykes tíkborítás van, ami folytatódik körbe a külső felületeken és az orrban is. A személyzet részére külön oldalajtók és lépcsők állnak rendelkezésre, amelyek közvetlenül a személyzeti kabinokhoz vezetnek. A négyfős személyzetnek három kabinja van, vagy választható a kétkabinos verzió mosókonyhával.

Francesco Guida tervezte az S10 belső kialakítását. Fehér csiszolt lakkal, festett tölggyel, valamint a fürdőkben márványburkolattal – a dekoráció egyértelműen olasz stílus, finom art deco jegyekkel.

A kormányállás konzolján is folytatódnak az egyedi megoldások. Az integrált navigációs műszerek nagy része egy forgatható konzolba került. Felfelé fordítva két nagy érintőképernyőn, míg lehajtva hét kisebb képernyőn jelennek meg az információk. Az utóbbi beállítás javítja a kilátást és az éjszakai navigáció során csökkenti a zavaró fényeket.

A hagyományos elrendezés négykabinos. A tulajdonosi lakosztálynak előtere, saját erkélye, dolgozósarka és természetesen hatalmas panorámaablakai vannak. A VIP-kabin az orrban, míg a másik két vendégkabin oldalt helyezkedik el.

Az S10-es teljes hossza 94 láb, 3 hüvelyk, így hivatalosan a 24 méter alatti szabályok vonatkoznak rá. Ehhez szükség volt az első peron és a fürdőplatform kizárására a hivatalos hajótest méréséből. Mindkettő leválasztható anélkül, hogy veszélyeztetné a hajó szerkezeti integritását.

Davide Cipriani, a Centrostile vezérigazgatója szerint a projekt megközelítőleg 50 ezer órás munkát igényelt a 10 fős projektcsoport részéről. A nagy kihívás az volt, hogyan optimalizálják a belső magasságot anélkül, hogy veszélyeztetnék a profilt. A súlycsökkentés szintén kritikus elem, ezért a felépítménynél jellemzően a karbon dominált. Mancini nagy figyelmet fordított arra is, hogy a jacht jól mutasson éjszaka és távolról könnyen felismerhető legyen.

Két 2600 LE-s MTU 16V 2000 M96L motor gyorsítja az S10-est a maximális 35 csomó sebességre. Harminccsomós tempónál és 10 százalék üzemanyag-tartalék mellett 350 tengeri mérföldig jónak kell lennie két tankolás között. A hatótáv pedig meghaladja a 750 mérföldet, ha kényelmes, 12 csomós sebességet tartanak.

A motorteret szintén ügyesen alakították ki. Mindkét motor kényelmesen körbejárható, és az egész helyiség tökéletesen szigetelt. A garázsban körülbelül 14 láb hosszú sugárhajtású csónakot lehet tartani, plusz jó pár egyéb tengeri játékot.

A Grande S10-essel az Azimut Yachts ismét jelentőset alkotott. Elképesztő helykínálat, csodálatosan karcsú vonalak és lenyűgöző teljesítmény várja a leendő tulajdonosokat.

Műszaki adatok
Teljes hossz: 28,72 m
Szélesség: 6,34 m
Merülés (teljes terhelés mellett): 2,03 m
Tömeg (teljes terhelésnél): 97 t
Külső dizájn és koncepció: Alberto Mancini
Belsőépítész: Francesco Guida
Kabinok: 4 + 2/3 személyzet
Ágyak: 8 + 3/4 legénység
Fürdők: 5 + 2 legénység
Motorok: 2 x MTU M96L – 2600 LE
Maximális sebesség: 35 csomó
Utazósebesség: 28 csomó
Üzemanyag-kapacitás: 9500 l
Vízkapacitás: 1750 l

Juráncsik Norbert

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!