Felülvizsgálják a tengeri követelményeket

Az International Maritime Organization (IMO) szerdán kezdődött konferenciáján felülvizsgálja a tengeri kutatás és mentés technikai követelményeinek szabályozását.

A tengeri kutatás és mentés, az integrált műholdas és földi rádiókommunikációs Global Maritime Distress and Safety Systemtől (GMDSS) függ. A GMDSS használata kötelező a Safety of Life at Sea (SOLAS) egyezmény értelmében. Az IMO navigációs, kommunikációs, kutatási és mentési albizottsága végzi a GMDSS-előírások felülvizsgálatát, hogy lehetővé tegye a modern kommunikációs rendszerek használatát, miközben megszünteti az elavult rendszerek használatára vonatkozó követelményeket. A cél: 2021-ben befejezni a felülvizsgálatot, hogy azt a tengerbiztonsági bizottság elé terjesszék, és a SOLAS-módosítások 2024-ig életbe léphessenek.

Az albizottság feladata, hogy befejezze a Nemzetközi SafetyNET Services kézikönyv frissítését. A SafetyNET a GMDSS szerves része, amely automatikus, műholdas alapú szolgáltatást nyújt a biztonsági információk és figyelmeztetések közzétételére.

Folytatódik a sarkvidékeken közlekedő nem SOLAS hajókra vonatkozó biztonsági intézkedések kidolgozása is. A Polar Code a SOLAS szerves része, de általában nem vonatkozik a halászhajókra, a kedvtelési célú jachtokra, a kisebb, 500 GT alatti és a nem nemzetközi vizeken tartózkodó hajókra.

Az albizottság információkat gyűjt az indiai regionális műholdas navigációs rendszerről (IRNSS) azzal a céllal, hogy megvizsgálja annak integrálást a GMDSS-be. Ugyanígy tesz a japán Quasi-Zenith műholdas rendszer (QZSS) tekintetében is.

Az albizottság várhatóan felülvizsgálja a hajóforgalmi szolgáltatásokra vonatkozó iránymutatásokat. Az ülésen felülvizsgálják a hajók módosított útvonaltervezési javaslatait, megvitatják a nagy távolságú azonosítás és nyomon követés (LRIT) funkcionalitásával, valamint üzemeltetésével kapcsolatos kérdéseket.

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!