Wally Galateia, az álomhajó

2017. július 20.
Címkék :

Ha egy hajó olyan ősi nevet kap, amit egy szerelmét vesztett kékhajú tengeri nimfától kölcsönöztek, akkor biztosak lehetünk benne: valami ősi hajós hagyományokat idéző, időtlen csodára számíthatunk. És nem is csalódunk, a Wally Galateia sallangmentesen csodálatos klasszikus gálya, amelyet 21. századi kihívások ihlettek.


Amikor 2014-ben a Magic Carpet 3 (Varázsszőnyeg) megnyerte a Wally Championshipet, majd a következő évben teljesítette a 2000 tengeri mérföldes Giraglia Race nevű versenyt, Luca Bassani elnök bejelentette: a Varázsszőnyegben megismert sportteljesítményt át akarják ültetni egy sokoldalúan felhasználható luxusvitorlás megalkotásakor is. Ez lett a Galateia.


Ehhez három kritériumot vettek figyelembe: kell egy hiperkönnyű hajótest, hatalmas vitorlázat, egy hihetetlen sebességet, de meglepő stabilitást biztosító repülő keel-rendszer és igényes belső kialakítás.
A strukturális tervezést vezető Jim Pugh szerint a legelső kritériumot igyekszik biztosítani a teljesen szintbe tervezett fedélzetkialakítás és a karbonszálat előnyben részesítő anyagfelhasználás. Persze egy luxusjachton elengedhetetlen a napozófedélzet, vagy étkező kialakítása, de a Reichel/Pugh Design elérte, hogy mindezek a kényelmi szolgáltatások a lehető legnagyobb harmóniában legyenek az aerodinamikai követelményekkel.


Bár a bárka több mint 30 méteres hossza ellenére „csak” 50 tonnányi vizet kényszerített ki a helyéről, amikor tengerre rakták, ehhez a Wally R/P mérnökei több mint 640 négyzetméternyi vitorlázatot terveztek. És nem is akármilyen, a szénszálakkal erősített vitorla nemcsak sokkal időtállóbb világos társainál, de lenyűgöző látványt is nyújt, mert a napsugarak beesési szögétől függően másképp veri vissza a fényt, úgyhogy a Galateia vitorláin a szürkének nem ötven, hanem ötszáz árnyalata csodálható meg.


Mivel nem egy csicsás sportvitorláson járunk, a Galateia belső kialakítása során senkinek sem jutott eszébe sportos üvegszálas, vagy műanyag elemek kialakítása, mert azért sport ide, vagy oda, ez azért egy luxusvitorlás. Nem vitték túlzásba a díszítést, nincsenek márványbevonatok, a villámgyors vitorlást lassító kőburkolatok vagy gigantikus jakuzzi. Csak szolid elegancia, krémszín bőrök és hótisztán villanó nyírfa felületek teszik letisztultságában is pompázatosan csillogóvá a nimfanevű hajó belsejét. Bár a hajó kialakítása során cél volt, hogy ha kell, egyetlen személy is irányíthassa (lényegében) a 100 lábas vitorlást, azért jut rajta hely a 6 vendég mellett 2-4 személyes személyzetnek is.


Hogy egyetlen ember irányítson egy százlábas vitorlást? Fantazmagóriának is tűnhet, de a Galateia kötélzetének kialakításával a tatban elhelyezett dupla kormányállásból is lehet irányítani a hajót. Persze ha nincs szél, a Galateia arra is nyújt megoldást. A kikötéshez és a szélcsendhez egy 380 lóerős Swedish Marine motort helyeztek el a belsejében.

(A cikket teljes terjedelmében elolvashatja az Aqua magazin legújabb számában.)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!