A Balthasar diadalát hozta a 2025-ös Rolex Middle Sea Race

Békés rajt, gyenge szél, kevés kieső és az idő előtt érkező végkifejlet – ilyen volt a 2025-ös Rolex Middle Sea Race első fele.

Október 18-án 107 hajó vágott neki, hogy Máltáról indulva, az óra járásával ellentétes irányban haladva megkerülje Szicíliát, majd visszatérjen Máltára. Idén negyvenhatodik alkalommal rendezték meg a Rolex Middle Sea Race-t, melynek rajtja és első éjszakája sokkal békésebb volt, mint tavaly, amikor komoly vihar söpört át a térségen.

YouTube Video

Ezúttal „csak” eső érkezett nagyobb mennyiségben, a mezőny gyenge-közepes északkeleti szélben cirkált a Messinai-szoros felé, majd át rajta. 24 óra elteltével a Black Jack 100 mintegy 30 tengeri mérfölddel vezetett a vízen a Balthasar előtt, az első többtestű, az Allegra további 30 tengeri mérfölddel lemaradva haladt (IRC időkorrekció szerint Strombolinál a Balthasar vezetett).

Campbell Field (Salpare): „Hosszú, esős éjszaka volt, a hajnal nem tudott elég korán érkezni. Változékony körülmények között haladtunk a Messinai-szorosban – az egyik pillanatban két csomó, a másikban hat –, szóval türelmesnek kell lennünk, és mozgásban tartani a hajót. A hangulat rendben, a legénység belejött a verseny ritmusába – folyamatos trimmelések, rövid szundikálások, végtelen mennyiségű kávé. Csendes céltudatossággal megyünk előre, nem a befutóra koncentrálunk, csak a következő néhány órára.”

Szicília északi részén a körülmények enyhén szólva is bonyolultnak tűntek, az előrejelzés gyenge és változékony szelet jósolt, a modellek csak egy dologban értenek egyet: a bizonytalanságban.

Méretéből fakadó esélyesként a célba a Black Jack 100 érkezett meg először, október 21-én, hajnali háromnegyed hatkor.

YouTube Video

A következő hajó a Balthasar volt (délelőtt tízkor), utánuk csak nagyon lassan szivárogtak be a hajók, október 22-én még csak 15 hajó befutását regisztrálták. A még vízen lévő 96 jacht közül 85 versenyzett az IRC időkorrekció alapján elnyerhető trófeáért, de a Balthasar itt vezető pozícióban várta az érkezőket – pláne, hogy a Daguet 2 célba érkezésekor kiderült: az egyik nagy esélyes ellenfél nem bírt velük.

Közben éles csata bontakozott ki a pálya déli részén, ahol egy szélcsendes övezetben összegyűlt jónéhány hajó, amik aztán újraosztották a pozíciókat, amikor végre meg tudtak indulni. Kulcsfontosságú pillanat volt, mert ezen (is) múlt, hogy a Balthasar hazaviszi-e a trófeát vagy sem.

Paul Larsen (Allegra): „A verseny az egyik pillanatban gyönyörű, a másikban őrjítő, de ettől olyan különleges. Mindenünk megvolt: eső, szélcsend, majd egy látványos, gyors befutó. A világ minden nagyobb 600 mérföldes versenyén indultunk már, de ezen még nem értünk célba – jó érzés, hogy ezt is kipipálhattunk.”

Október 23-án délben aztán kihirdették a 46. Rolex Middle Sea Race abszolút győztesét: közleményében a szervező Royal Malta Yacht Club megerősítette, hogy a még versenyben lévő jachtok közül egyik sem tudja alulmúlni a Balthasar IRC szerint korrigált idejét. Pedig volt veszélyes ellenfél, a Django Deer korrigált ideje mindössze öt perccel volt több, mint a Balthasaré, a kisebb hajók esélyeit azonban a Lampedusa környéki tartós gyenge szél köddé foszlatta.

Louis Balcaen (Balthasar): „Beteljesült egy álom, megszületett az első nagy győzelmünk – a csapatmunka, a precizitás és egy csipetnyi szerencse tökéletes kombinációja”. A legénység: Louis Balcaen, Arianne Van de Loosdrecht, Bouwe Bekking, Diego Torrado, Dirk de Ridder, Harry Owens, Harry Smith, Henri Demesmaeker, Jaime Ward, Javier De la Plaza, Jens Dolmer, Juan Totto, Louis-Robert Cool, Max Deckers, Pablo Arrarte, Rogier van Overveld, Simbad Quiroga.

Díjkiosztó október 25-én, szombaton, de lehet, hogy addigra a verseny nem ér véget, mert az utolsó hajó október 23-án este hétkor még épp csak maga mögött hagyta Pantelleriát.

fotók és forrás: rolexmiddlesearace.com

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!