Vízre került a Baglietto első hibrid hajtású Dom133 jachtja
Múlt héten La Speziában sor került a Baglietto idei első vízre tételére, amelyik történetesen egy hibrid jachtot jelentett.
A 40,6 méter hosszú L’instant külseje Stefano Vafiadis, a beltere Leonardo Santi munkája. Ez az első olyan hajótest a Dom 133 sorozatban, amely közbeiktatott hibrid meghajtással büszkélkedhet. A rendszert dízel endoterm motor és ultrakompakt hibrid egység alkotja, a Caterpillar C32 Acert motor pedig kompatibilis a megújuló forrásokból származó bioüzemanyaggal. Ennek köszönhetően menet közben akár 90 százalékkal is csökkenhet a szén-dioxid-kibocsátás, érezhetően visszafogottabb az üzemanyagfogyasztás, az utasok pedig zajmentes hajózást élvezhetnek. Dízelmotorral 17, teljesen elektromos üzemmódban közel 10 csomós végsebesség érhető el. Az akkumulátorcsomag kilencórányi autonómiát biztosít horgonyon álláskor, emissziómentes és csendes működés mellett.
Így viszont a meghajtásért felelős rendszernek a korábban megszokottnál több helyre van szüksége, emiatt újra kellett gondolni a fedélzeti elrendezést, hogy a kényelem ne csökkenjen. A konyhát az alsó szintre helyezték át, és egy VIP-kabinnal váltották fel, amely a tulajdonosi kabinhoz hasonlóan automatizált ablakokkal rendelkezik a természetes szellőzés és a légcsere optimalizálása érdekében. Ugyanezt a célt szolgálják az alsó fedélzeten található vendégkabinok egyedi készítésű nyílászárói is.
Újrakonfigurálták a fedélzeti közlekedést, hogy hatékonyan kapcsolatot teremtsenek az összes fedélzet és a napozóterasz között – utóbbin most egy többfunkciós bár és étellift található. A medence területét teljesen felszerelt szabadtéri edzőterem váltotta fel, a tulajdonos életstílusához igazodva. Továbbra is a fenntarthatóságon volt a hangsúly a beltéri bútoroknál, ez leginkább újrahasznosított óceáni műanyagból készült szőnyegek és szövetek használatában öltött testet. A tulajdonos a semleges, türkiz árnyalatokat választotta, hogy meleg és elegáns légkört teremtsen, a világos eukaliptusz és dió színek, valamint az olasz bútorok csak fokozzák a belső tér szépségét.
A felső fedélzeten kapott helyet az 5,8 m-es kismotoros és két jet-ski, vízre tételüket speciális, 1600 kg teherbírású daru segíti. A Baglietto idén várhatóan nyolc új jachtot ad át, így 2025 izgalmas év lesz a hajógyár és az új tulajdonosok számára egyaránt.
(forrás: charterworld.com, fotók: charterworld.com, baglietto.com)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!