Új vitorlások a piacon: nagy teljesítményű túrahajók
A hajóépítő-ipar 2024-ben ismét kiemelkedő évet zárt. Igyekeztünk összeszedni az összes idei újdonságot a nagy teljesítményű túrahajók piacáról.
Grand Soleil Blue
Az olasz Grand Soleil gyártó eddig folyamatosan egyre nagyobb túra-verseny hajókat gyártott, így markánsnak is nevezhető lépést tett „lefelé”, amikor bejelentette 30 lábas új modelljét. A hajó az első teljesen újrahasznosítható, Olaszországban épített jacht, építése során biológiailag lebomló gyantát alkalmaztak, így életciklusa végén alkotóelemeire bontható, és így újra felhasználható. Elektromos motorral és újrahasznosított anyagokból készült vitorlákkal is rendelkezik, dizájnja egyértelműen teljesítményorientált, de azért került bele kellemes és stílusos pihenőhely is.
Saffier SL 46
A holland Saffier Yachts a gyors, stílusos hétvégi vitorlások (daysailer) gyártására specializálódott, ahol a teljesítményre és a könnyű használhatóságra helyezik a hangsúlyt. Egészen mostanáig. Az új SL 46 bemutatásával a cég teljesen új területre lépett, mivel új modelljük minden kétséget kizáróan tengeri utakra alkalmas példány. A lépés nem csak érdekes, de bátor is, hiszen a konkurencia olyanokból áll, mint a Grand Soleil, az Italia Yachts, a Beneteau és a Jeanneau. Az SL 46 jól néz ki, modern, karakteres stílusához magas árbóc, csekély vízkiszorítás és mélyre nyúló, T alakú tőkesúly párosul. A belső tér stílusos és fényűző, és a hajó opciós listáján szerepel a kismotoros tárolására alkalmas garázs – szóval nem indul feltett kézzel a háborúba.
Tofinou 7.9
Az új Tofinou 7.9 követi elődjeit, azaz teljesítményorientált, modern, klasszikus vitorlás hajó. Hossza 7,9 méter, amivel a legkisebb vitorlás a cég kínálatában, és felhajtható vagy fix tőkesúllyal kapható. Elektromos külső vagy beépített dízelmotorral rendelhető, megjelenésének eleganciája pedig a fényes faanyagok és a karbonrétegek keverékének köszönhető. Élvezetes vitorlázást ígér, orrában pedig megbújik egy kétszemélyes fekhely, ha tulajdonosa egy-két éjszakát horgonyon állva töltene.
RM 1080
A La Rochelle-i székhelyű RM Yachts a sorozatgyárott epoxi/furnér hajók utolsó mohikánja. Ennek talán legfőbb oka, a technológia alkalmazása meglehetősen bonyolult. Cserébe az eredmény könnyű, merev és erős jacht. Az RM a sportos cruiser/racer hajók építésében jeleskedik, modelljeinél lehetőség van választani emelhető, fix vagy kettős tőkesúly között. A Marc Lombard tervezte 1080 középkategóriás kiegészítője kínálatuknak, megjelenés jellegzetes, kokpitjának elrendezése innovatív, a belső tér pedig lenyűgöző.
(forrás: sailingtoday.co.uk, fotók: saffieryachts.com, grandsoleil.net, tofinou.com, rm-yachts.com)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!