Izgalom az utolsó pillanatig: Star-világbajnokság, 2024

A 2024-es Star-világbajnokságon az első hely sorsa az utolsó futam utolsó szakaszáig nyitott volt, és a harmadik célba érő páros lett a világbajnok.

A hatodik futam két mérföldes utolsó hátszele sok, a 2024-es világbajnoki címért küzdő csapat életében a leghosszabb volt. Közéjük tartozott John Kostecki és Austin Sperry (USA) is, akik a második kreuz végén elsőként vették a jelet, de az argentin Leandro és Lucas Altolaguirre kettős megelőzte őket. Sőt, a második helyre becsúszott John Dane III és Peter Sangmeister (USA), ez azonban nem volt elég Altolaguirre-éknak, hogy megszerezzék az összetett győzelmet: John Kostecki és Austin Sperry lettek a 2024-es Star-világbajnokok.

„Nehéz feldolgozni, hogy harmadik helyekkel nyertük meg… óriási köszönettel tartozom JK-nak és a csapatnak, hogy megvalósíthattam életem álmát, amire 30 éve készültem” – nyilatkozta Austin Sperry, aki 2008-ban épp John Dane III-mal indult az olimpián Star hajóosztályban.

„Nagyszerű versenyt vitorláztunk ma, de szükségünk is volt rá, remekül rajtoltunk, gyorsan mentünk, szerencsénk volt a szélfordulókkal, és minden összejött, ami egy világbajnokság megnyeréséhez kell” – tette hozzá az America’s Cup-legenda, 1988-as olimpiai ezüstérmes (Soling osztályban), Volvo Ocean Race győztese (2001–02, Illbruck Challenge), aki eddig tizenhat világbajnoki címet nyert, de Star-osztályban most hozta össze az elsőt.

„Egész héten kihívást jelentettek a különböző szélirányok, az áramlatok és a mezőny izgága viselkedése a rajtoknál. Point Lomától délre kellett maradnunk, hogy egyenletesebb szelet kapjunk, de nem túl messze, hogy elkerüljük az erős parti áramlatot” – mondta Tom Duggan felelős versenyrendező. „Az utolsó négy napon klasszikus San Diegó-i körülmények uralkodtak, miután az első kettőn a hőhullám befolyásolt mindent. Összességében hat kihívást jelentő, ugyanakkor tisztességes futamot rendeztünk, a küldetés teljesítve” – tette hozzá Jeff Johnson helyettes versenyrendező.

„Három futamot megnyertünk ugyan, de a világbajnokságon végül negyedikek lettünk. A második és az ötödik futamban szinte csak hibázni tudtunk, kiestünk az első tízből, pedig abban benne kell maradni, ha világbajnok akar lenni az ember. Közben persze boldog vagyok a fiam, Danny miatt, aki Will Stouttal második lett” – nyilatkozta Paul Cayard, a Star-osztály elnöke, korábbi Star-világbajnok, Louis Vuitton Kupa győztes, akinek ráadásul a kétszeres Star-világbajnok és olimpikon Frithjof Kleen volt a legénysége.

Összefoglaló a 2024-es Star-világbajnokságról:

YouTube video

(fotók és forrás: worlds.starchampionships.org)

- ha tetszett, ajánld másoknak is!