Jön az 55. boot Düsseldorf, a vízi sportok Mekkája – második rész
Pár hét, és megnyitja kapuit az 55. boot Düsseldorf, ahol szinte minden gyártó és kereskedő ismét megtalálható lesz.
Az előző részben: csarnokmustra 1-től 6-ig
A 7a csarnokban a legújabb jachttervek, nemzetközi brókerek, exkluzív kikötők és a 33 méter feletti luxusjachtokat kínáló hajógyárak által üzemeltetett információs pultok között ismerkedhetünk meg ezzel a világgal. Marine della Toscana, Delphis Technologies, Deutsche Yachten, Drettmann, judel/vrolijk, KM Yachtbuilders, Lazzara Yachts, Marina D’Arechi, Marina di Olbia, Marina di Portorotondo, Ocean Independence, Pantaenius, Reckmann, Robbe & Berking, Sevenstar Yacht Transport, Silent Yachts, Spirit of the Ocean, Starclass Yacht Transport, Sunreef, Symphony Marine, Tribale Yachts, a Német Yacht- és Chartercégek Szövetsége, valamint a Whisper Power – és még nem is soroltunk fel mindenkit!
A 7-es csarnokban a tengerrel, hajózással kapcsolatos művészeti alkotások (festmények, szobrok, fotók, dísztárgyak) invitálják gyönyörködésre és elmélkedésre a látogatókat.
A „RIB” kategóriába tartozó hajók rajongói a 9-es csarnokban jó néhány nemzetközi gyártót (többek között 3D Tender, Henshaw Inflatables, Italboats, Lomac Nautica, Northstar, Pischel Bootsbau, Tiger Marine, Wassersportcenter Stockmann, Whaly Boats, Williams Jet Tender és Z-Nautic Zodiac Bombard) találnak a kiállítók között.
Műszaki kiegészítőkért és innovatív megoldásokért a 10. és 11. csarnokot kell felkeresni, itt a legújabb belső égésű motorok, a hajók elektromos rendszereinek összes kiegészítője, fűtéshez és légkondicionáláshoz szükséges berendezések, hajóépítési kellékek és karbantartáshoz szükséges eszközök, felszerelések között válogathatunk. A 40 vezető nemzetközi technológiai beszállító és motorgyártó közül kiemelkedik a Yanmar, a Volvo Penta, a Huracan Marine, a Torqeedo, a Kräutler, a Dometic és a drinkwaard. Emellett a 10-es csarnokban található „Blue innovation dock” szolgál kapcsolatépítési platformként az ipar, a politikai döntéshozók és a felhasználók számára – a vízi sportok fenntarthatóságával foglalkozó nemzetközi programmal.
A technikai kiegészítők mellett a vitorlázók és a hajózás szerelmesei szintén a figyelem középpontjába kerülnek a 11-es csarnokban, ahol a divatos és funkcionális vízi sportruházat lesz meg található a Marine Store standjánál (Marine Pool) vagy a Steinmetz+Hehlnél (Helly Hansen). Emellett a 11-es csarnokba visszatér a „Love your ocean” kampány, amely a Német Óceán Alapítvánnyal és különböző civil szervezetekkel együttműködve az óceánok védelmére összpontosít. Újra itt állít ki a Water Pixel World, ahol a víz alatti fotózással és filmezéssel kapcsolatban hallgathatunk meg tippeket a szakértőktől, valamint a legmodernebb fotó- és filmfelszereléseket tekinthetjük meg. A 11-es csarnok egyúttal a boot egyedülálló víz alatti világának „kapuja” is lesz, hiszen egyéb búvárkellék-szállítók mellett az Aqua Lung is megtalálható lesz a 12-es csarnokba vezető átjárónál.
A 12. csarnok középpontjában a búvártorony, a medence és a színpad áll, amelyek rengeteg féle szórakozási lehetőséget nyújtanak, akár bele is lehet kóstolni a búvárkodásba. „Lélegzetelállító” programnak ígérkezik a szabadtüdős merülési bemutató, fantasztikus filmeket nézhetünk, sőt, informatív beszélgetéseket hallgathatunk meg a búvárszakma nemzetközi sztárjaival. A búvárképzés globális szereplői (Mares, Cressi, Aqua Lung, BtS, PADI) éppúgy képviseltetik magukat, mint a világ egzotikus és népszerű úti céljai vagy a beltéri búvárközpontok.
A 13-as csarnok északi részén jövőre is a búvárkodás lesz a meghatározó téma: Egyiptom, Horvátország, Mallorca, a Lübecki-öböl és Törökország turisztikai központjai által szervezett, régiókon átívelő lehetőségek mutatják be a jellegzetes nemzeti és regionális sajátosságokat. Számos utazásszervező, vitorlás, motorcsónak és lakóhajó bérbeadásával foglalkozó cég (Kiriacoulis Mediterranean Cruises, Kuhnle Tours), kikötők és regionális turisztikai szakértők csábítanak kikapcsolódásra. A tengerparti nyaralásokról szóló lenyűgöző előadásoknak otthont adó színpad a 13. csarnokban található Destination Seaside (Tengerparti úti cél) kiállítással kiegészülve egyedülálló németországi utazási piacteret alkot. Szívesen látják a csarnokban azokat is, akik befektetési lehetőségként tekintenek a hajókra, az úgynevezett Yacht Ownership Programok iránt érdeklődők a 13/14-es csarnokban található jachtmenedzsmentcégeknél találnak érdekes egyedi ajánlatokat.
Folytatjuk…
Ritter Tamás
(fotók és forrás: boot.com)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!