Igaz a pletyka: eladó egy angol luxusmárka
A Princess Yachts megbízta a Macquarie vagyonkezelőt, hogy találjon vevőt a luxusjacht-építő cégre.
A hír azután kelt szárnyra, hogy az orosz tulajdonosok elleni szankciók részeként a világ kormányai több értékes jachtot lefoglaltak a világ különböző pontjain. Beszámolók szerint a cég támogatója, az L Catterton magántőkealap felkérte a Macquarie-t, hogy vevőt találjanak a plymouthi székhelyű Princess Yachtsra. A hivatalos eladási folyamat még nem indult be, de a következő hónapokban várható.
A Princess közleményében azt írta, intenzív beruházásokat eszközölt a termékpaletta megújítására és bővítésére olyan modellekkel, mint az X95, Y72 és X80, a vállalat és részvényesei most azt fontolgatják, hogy tárgyalásokat kezdenek potenciális befektetőkkel, pénzügyi támogatást kérve a további növekedési tervekhez.
„Munkánk eredményeként a vállalat eladásai az elmúlt években gyorsan növekedtek – áll a közleményben. – A Princess ma már stabilan Nagy-Britannia legnagyobb luxushajó-építője, a Princess modellek iránti kereslet soha nem volt még ilyen erős, a kiskereskedelmi eladások meghaladják az évi 300 hajót, és a közel 1 milliárd dolláros előrendelési állomány kitart 2024-ig.”
A közlemény szerint a hajóépítő teljes kapacitással dolgozik, a fő hangsúlyt a létesítmények és a foglalkoztatás bővítésére helyezi, hogy reagálni tudjon a soha nem látott mértékű keresletre. Plymouth város tanácsa a kormányhoz címzett beadványában szabadkikötő létrehozására tett javaslatot, ennek részeként a Princess a South Yard kapacitásának megduplázását tervezi, hogy növelje a termékkínálatot és tovább erősítse piaci pozícióját.
Nyilatkozatuk így zárul: „a Princess mindentől függetlenül teljes mértékben betartja az összes szankciós előírást, és nem szállít jachtokat Oroszországba vagy Oroszországgal kapcsolatban álló embereknek, miközben továbbra is rekordeladásokat könyvelhet el.”
Az L Catterton és jogelődje 2008 óta támogatja a vállalkozást. A világjárvány idején a Princess tárgyalásokat folytatott főrészvényesével egy készpénzinjekcióról, valamint adósságának refinanszírozásáról. A hajógyártó a járvány miatt nehéz évet élt meg 2020-ban, amikor a 2019-es 314 millió fontról 244 millióra csökkent a forgalma az év folyamán. 2021 novemberében viszont azt jelentették be, hogy a hajók iránti kereslet növekedését követően bővíteni kívánják a gyártási kapacitást. Az 1965-ben alapított vállalkozásnak 50 fős globális forgalmazói hálózata van.
(forrás: boatingbusiness.com, fotók: superyachts.com, siyachts.com, princessyachts.no, yachtworld.com)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!