RSY 38m EXP M/Y – Emocean – A megbízhatóság öröksége
 Az olaszországi Ravennában közel 100 éve áll a Rosetti Marino Group San Vitale hajógyára, ahol olyan speciális kereskedelmi hajókat terveznek és építenek, amelyek offshore olajfúró platformok kiszolgálását vagy teherszállító feladatokat látnak el.
Az olaszországi Ravennában közel 100 éve áll a Rosetti Marino Group San Vitale hajógyára, ahol olyan speciális kereskedelmi hajókat terveznek és építenek, amelyek offshore olajfúró platformok kiszolgálását vagy teherszállító feladatokat látnak el.
Ezeknek a hajóknak a legextrémebb óceáni körülmények között is megbízhatóan kell teljesíteniük. Így, amikor 2016-ban az olajipar jelentősen megingott, kézenfekvő választás volt, hogy a felfedező szuperjachtok építése felé forduljanak. Az ekkor létrejött Rosetti Superyachts (RSY) három koncepciót is készített, 38, 52 és 65 méteres kivitelben. Nem kellett sokat várni, hogy 2017-ben megérkezzen az első megrendelés egy 38 méteres, teljesen egyedi kialakítású szuperjachtra.
A 2021-es cannes-i jachtfesztiválon mutatkozott be az új márka legelső elkészült modellje, az Emocean. Megrendelője egy tapasztalt pár volt, korábbi, 25 méteres hajójuk helyett szerettek volna egy nagyobbat, és természetesen a tervezés minden fázisában aktívan részt akartak venni. Azért esett a választásuk az RSY-re, mert ismerték a cégcsoport hírnevét, és ugyanazt a megbízhatóságot, biztonságot keresték, amit az iparág már megszokott tőlünk.

Kívülről felfedező
Harmincnyolc méteres hossz, 8,85 méteres szélesség, 700 négyzetméter alapterület, 432 bruttó regisztertonna. Azonban a számok keveset árulnak el arról, hogy milyen tekintélyes már első pillantásra is. A klasszikus, mégis modern vonalvezetése erőt sugároz, a határozott, szögletes – explorer stílusú – formákat elegáns lekerekítések törik meg. Az ablakok és az ajtók a nemzetközi trendnek – és a megrendelő kérésének – megfelelően hatalmasak lettek, és végigfutva szinte a teljes hajótesten, alapvetően határozzák meg a külső megjelenést.
Belülről otthon
A belső terek kialakításának egyik elsődleges szempontja volt, hogy a legénység és a vendégek egymás zavarása nélkül végezhessék feladatukat, vagy tölthessék el az idejüket a hosszú utakon.

A főfedélzeten a hátsó napozóteraszt és a nappalit hatalmas üvegajtók kötik össze. A belső dizájn egyik kiemelkedő látványeleme az akár 150 palackot tárolni képes borhűtő, ami a nappali és az ebédlő között teremt természetes kapcsolatot. Az ebédlő központi elhelyezkedése lehetővé teszi, hogy a konyhából, a nappaliból és a tulajdonosi lakosztályból is könnyen elérhető legyen. A tulajdonosi lakosztály egy háló-, egy dolgozó-, egy különlegesen kialakított dupla fürdőszobából és egy erkélyből áll.
A megszokottól némileg eltérően a közösségi terek legfontosabb eleme, a nagyszalon a felső fedélzeten kapott helyet. A hátsó dekk tágas társalgót kínál, amely a belső térben a szalonnal és a hozzá kapcsolódó bárral folytatódik. Előtte az integrált híd, a kapitányi kabin és az iroda kapott helyet. A teljes orrfedélzetet pedig elfoglalja a napozóterasz, ahol gyakorlatilag az összes vendég elfér egy időben.
A 150 négyzetméteres flybridge kizárólag a pihenésről szól. Elöl egy méretes jakuzziból gyönyörködhetünk a panorámában, középen egy bár, egy 12 fős, székekkel és asztalokkal ellátott étkező, leghátul pedig a napozóágyak kaptak helyet.
Kortárs képzőművészet, stílus és dizájn
A friss, kortárs belső stílust a Burdisso Capponi Yachts & Design, egy ravennai székhelyű helyi tervező cég készítette. A könnyű Creta tölgy és a sötét füstölt tölgy uralja a fa bútorelemeket. A belső tér központi eleme az előcsarnok és a lépcsőház, ahol Giacinto Bosco egyedi szobra teremti meg a bensőséges hangulatot.

A tulajdonosoknak határozott elképzelésük volt arról, hogy a saját stílusuk és ízlésviláguk hogyan jelenjen meg a belső terekben. Jó néhány találkozó alkalmával alakultak ki a végső tervek és a dizájn. Hamar kiderült, hogy a központi lépcsőház lesz a projekt támasza és köré kell tervezni a funkciókat. Végül egy szinergikus, kortárs, praktikus, elegáns beltér született.
A tulajdonosok olyan anyagokat és természetes hangulatot akartak, amely visszafogott, de friss légkört teremt és igazi mediterrán érzelmeket közvetít. A bútorok formája letisztult és egyszerű. A nyitott terek sorozata teremti meg azt az egységes harmóniát, amitől a leghosszabb út is pihentető kikapcsolódássá válik. Mivel a megrendelők elkötelezettek a fenntarthatóság és a környezetvédelem iránt, ezért bőrborítást egyáltalán nem alkalmaztak.
A cannes-i bemutatón az Emocean sikere rögtön meghozta a második megrendelőt is, így úgy tűnik, hogy az RSY-t valóban a szuperjachtpiac legújabb fontos szereplőjeként üdvözölhetjük.
szöveg: Juráncsik Norbert
(Cikkünk eredetileg és teljes terjedelmében az Aqua Magazin 153. számában jelent meg. Fizessen elő rá, hogy ne maradjon le exkluzív tartalmainkról!)

 
											




