2030-ra teljesen megújul a BAHART
Veigl Gábor irányítása alatt a Bahart hatékony közlekedési-turisztikai szolgáltatóvá fejlődött. A Magyar Állam szerepvállalásával a társaság befektetett eszközeinek értéke a 2019-es 7 milliárdról 2025-re 18 milliárd forintra nőtt.
Folyamatosak a hajóflotta-, a kikötői és az informatikai beruházások, a vállalat 2022–2026 között közel 15 milliárd forintot fordít fejlesztésekre. 2019-hez képest 2024-re a kompokon 10 százalékkal, a személyhajókon több mint 20 százalékkal többen utaztak, a kerékpárosok száma több mint másfélszeresére emelkedett. A tíz vitorláskikötő megtelt. A cég árbevétele tavaly átlépte az 5 milliárd forintot, az utasszám a 2,3 millió főt.
Tavaly négy új hajó – két komp és két katamarán – állt szolgálatba. A kifejezetten a Balatonra tervezett hajók Közép-Európa legmodernebb vízi járművei, túlszárnyalták az elvárásokat is, és egymillió utast szállítottak első évükben.
„Az új hajók kapcsán a Balatonra való eljuttatásuk okozta a legtöbb fejtörést. Az aszályos időjárás miatt többször el kellett halasztanunk, a Sió-csatorna mederrendezése és a hajószállítás igazi kihívás elé állította a vízügyi és hajózási szakembereket” – idézte fel a vezérigazgató.

Intenzívebb menetrend, online és jegyautomatás jegyvásárlás, megújult honlap, letisztult arculat és kommunikáció jellemzi a céget. Az elmúlt két évben a Bahart több rangos elismerést is nyert, köztük az Év Honlapja, a Felelős Foglalkoztató és a Családbarát Munkahely elismeréseket, valamint legutóbb a világ legrangosabb dizájndíját, a Red Dot Design Awardot és a neves nemzetközi iF Design díját érdemelték ki az új hajók.
A társaság szeretne összekötő kapocs lenni a térségben. „A Bahart a balatoni turizmus központi szereplője. Közösek az érdekeink, és példaértékűek az együttműködések. A VisitBalaton365, a BalatonBike365, a Balaton Fejlesztési Tanács, a Balatoni Szövetség, a Balatoni Kör mellett a térség szinte minden szereplőjével és eseményével van élő partnerségünk” – sorolta Veigl Gábor.
A következő években folytatódnak a fejlesztések. Megújul a szántódi és a tihanyi rév, illetve a balatonfüredi és a fonyódi kikötő is, amelyeket továbbiak követnek. Folytatódik a vitorláskikötők felújítása, valamint további cél a hajóflotta frissítése, bővítése.

A Bahart imázsának és országos ismertségének erősítése is szerepel a tervek között, valamint kiemelt szerephez jut a rendezvényhajózás. Mindez azonban mit sem ér szakképzett, elkötelezett és motivált munkaerő nélkül. A vállalat ezért mind a meglévő 300 fős állományra, mind az utánpótlás képzésére nagy hangsúlyt fektet.
„Siófokiként, balatoniként további álmom, hogy a számtalan vizes érdekességet egyetlen közös, interaktív közösségi térben mutassuk be. Hiszen a hajózás, a vízügy, a halászat, a vízirendészet, a Dunántúli Regionális Vízmű vagy a meteorológia mind-mind egymás mellett dolgozik ugyan, de azonos platformon. Ami összeköti őket, az a víz” – hangsúlyozta Veigl Gábor. Hozzátette, a Bahart távlati célja az, hogy 2030-ra teljesen megújuljon, megfelelve az elődök örökségének és a mai kor igényeinek – írta a turizmus.com.

fotók: balatonihajozas.hu
- ha tetszett, ajánld másoknak is!