Wallycento Tango – Tánc a tengeren
Egy 100 lábas, 47,5 tonnás vitorlásról általában nem a tánc jut az ember eszébe, de a vízen látva a Wally legújabb csodáját, úgy tűnik, tökéletes volt a névválasztás. A hatalmas test elképesztő eleganciával szeli a habokat, s miközben óriási erők feszülnek a vitorláknak, a kötélzetnek, az egész hajó könnyeden járja az útját a hullámok közt.
A Wally 100 lábas hajói már jó ideje kiérdemelték a legmagasabb minősítést a maxijachtok világában, de a legjobban talán az a film mutatja be ezeknek a vitorlásoknak a hangulatát, amelyet a szintén idetartozó Indio fedélzetén készítettek a 2011-es Transatlantic Maxi Yacht Cup során. A tulajdonos, Anya Moers Recordati producer több VOR-csapatból összeválogatott legénységgel vágott neki a versenynek, és a kategóriájukat meg is nyerték. Tizenegy nap alatt érték el a túlpartot, mindezt olyan könnyedén, mintha az Adrián sétahajókáznának.
Az Indióval az átkelés során 25 csomós tempót is mentek bő szélben, így elég valószínű, hogy a Tango ennél is többre képes. A tervezők legalábbis mindent megtettek ennek érdekében, majd 100 négyzetméterrel nagyobb a vitorlafelület és jóval könnyebb lett a hajó.
Az eredmény tényleg látványos és nagyon hatékony: a funkcionális formatervezési szemlélet – amellett, hogy nagyobb hangsúlyt fektet a dizájn tisztaságára – könnyebbé is teszi a fedélzeti munkát versenyzés közben. Ez pedig fontos szempont, hisz a regattákon 24 fős legénység dolgozik a hajón.
A Tango komoly fejlődést jelent a korábbi Wallycento típusú hajókhoz képest. Nemcsak könnyebb lett, de a súlypont is előrébb került, a hajófar vonalai letisztultabbak és nyújtottabbak, így megváltoztak a vitorlás hidrodinamikai tulajdonságai. Ehhez párosulnak a különleges technikai megoldások a fedélzeten: a hatalmas, karbongénua felhúzása például mindössze hét másodpercbe telik!
A Tango a beltérben is komoly újításokkal állt elő: a fő szalont a farba, a gépházat és a szervizterületet a hajó közepére, a vendégszálláshelyet előre helyezték. A belső dizájn az autóiparban legendává vált Pininfarina jellegzetességeit hordozza.
Ami rögtön szembeötlik, hogy szakítottak a teljesen világos, nyírfa felületekkel és merészen használtak sötét színeket is. Ezeket főként krémszínű részletekkel, illetve némi piros felvillantásával tették izgalmasabbá, teljesen egyedi teret kialakítva, amelyből szinte sugárzik a kényelem és a letisztult elegancia. A tágas kabinokban hat vendégnek és négyfős legénységnek alakítottak ki helyet. A két részre osztott tulajdonosi lakosztály elöl található, s annak különleges kialakítása jól mutatja a tervezők zsenialitását. Az üvegplafon eltolható, így verseny közben, ha kell, a kabin egy hatalmas vitorlatároló lehet, ahonnan egy pillanat alatt jutunk ki az első fedélzetre. Békésebb hajókázásnál pedig a kabinban heverve az ég kékje borul a pihenő tulajdonos fölé.
Technikai adatok
Teljes hossz: 30,48 méter
Szélesség: 7,2 méter
Merülés: 4,4–6,2 méter (repülőkiel)
Vízkiszorítás: 47 500 kilogramm
Vitorlafelület: 640 négyzetméter
Árbócmagasság: 45 méter
Csúcssebesség (motorral): 11 csomó
Tengerészeti tervezés: Mills Design
Külső tervezés: Wally, Mills Design
Belső tervezés: Pininfarina
Gyártó: Perisco Marine
Árbóc és boom: Southern Spars
Rigging: Southern Spars EC6
Motor: 360 LE
(A hajóbemutatót teljes terjedelmében megtalálható az Aqua Magazin legújabb számában.)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!