Ranieri International Next 285 LX – Elegáns és fiatalos
E találó jelzők jól összefoglalják mindazt, amit a Ranieri legújabb típusáról, a 285 LX-ről, az új generációs Next sorozat vadonatúj tagjáról tudni kell. Letisztult formavilágának, exkluzív megjelenésének és minőségi kivitelezésének köszönhetően az olasz hajós piac luxuskategóriájába tartozik.
A Ranieri cégcsoport minőségi anyagokat és egyedi technológiát alkalmaz annak érdekében, hogy a hajózást a lehető legkényelmesebbé, valamint legbiztonságosabbá tegye, megfelelve a különböző időjárási és hullámzási viszonyoknak. Jó példa erre a Hull Innovative System (HIS), majd a Ranieri által szabadalmaztatott, egyedülálló lengéscsillapító rendszer, vagyis a Cockpit Shock Absorber (CSA) kifejlesztése.
Már a fedélzetre lépve lenyűgözi a szemet az olaszokra oly jellemző elegancia. Forma- és színvilágát tekintve a jövő irányába mutató „minimál stílus” jellemzi. A letisztult és szögletes vonalaknak tökéletes kontúrt ad a nagy és biztonságot nyújtó szélvédő, valamint a körben kialakított, ergonomikusan elhelyezkedő, erős, rozsdamentes acél korlát (Inox). A test áramvonalas kialakításának köszönhetően nagy sebesség mellett sem verődik fel víz és vízpára, így az utasok szárazon megússzák a száguldást.
Első pillantásra a legszembetűnőbb az orr-rész, amely a legújabb trendeket követi és nagyobb belső teret nyújt. Itt érdemes megemlítenünk a hajó szélességét, amely a maga 2,85 méterével nem nevezhető szokványosnak egy 28,5 lábas vízi járműnél. Az ízléses fekete üvegezéssel díszített, két oldalt elhelyezkedő ablaksor messziről elegánssá, karakterisztikussá teszi a robusztus fehér testet, miközben a hajó méretéhez képes figyelemre méltó belmagasságot sejtet.
Az exkluzivitást a harmonikus színválasztás is fokozza. A speciális, puha, könnyen tisztítható, napfényálló, csúszásgátló és zajelnyelő padló (seadeck) megjelenése és színvilága tökéletesen harmonizál az ülések, valamint a dekk napozómatracainak színével.
A hajó az utasok kényelmének érdekében teljes hosszában kihasználható, alul és felül egyaránt, a testéhez képest tágas fedélzeti napozórészen pedig tökéletes a helykihasználtság. Mindezt a legkiválóbb minőségű berendezések, az oldalirányban is kihajtható ülések, a speciális matracok és egy hidraulikus vezérlőrendszerrel ellátott, a padlóból kiemelkedő, két különböző magasságra állítható asztal biztosítja. Ez utóbbi első állásában kialakíthatunk egy második, tágas napozórészt is a kiváló minőségű, kellemes tapintású, UV-védős és vízálló szivacsok segítségével. A 12 személyes hajón a kokpit 6-7, míg az elején lévő napozóterasz 3-4 fő számára is kényelmes utazást biztosít, a vezető ülése pedig kettőről háromszemélyesre bővíthető. A tökéletesen pozicionált kijelzőkön minden nyomon követhető, az adatok folyamatos elemzése mellett.
A kokpit felszereltsége garantálja a komfortos hajózást. A hátsó részben egy külső tűzhely és egy mosogató – amelyet a 130 literes víztartályról üzemeltetünk –, az elülsőben egy nagy méretű hűtő kapott helyet, a zenéről pedig a beépített Hertz hifi gondoskodik. Opcionálisan rendelhető kiegészítők sora, mint a Bimini Top, az Inox különleges roll bar vagy a Hard Top, amely tökéletes árnyékot biztosít, nem megfosztva az utasokat a napozás élményétől. Az egész fedélzetre jellemző praktikus helykihasználtság a fürdőplatformon is látszik, amelyet ugyan a két külmotor kettéoszt, mégis tágas helyet nyújt az utasoknak.
Az olaszok kifinomult stílusa a kabinba érve mutatkozik meg leginkább: világos és tágas terek, harmonikus színek, precíz térkihasználtság, kényelmes belmagasság jellemzi. A belső rész három részre oszlik: a hajó elején egy tágas, étkezővé is alakítható kétszemélyes hálófülke, a mosdó és WC, valamint a lépcső mögött egy nagyobb belső tér különböző tárolóhelyekkel és ülésekkel, ahol kis átalakítás után további két ember is kényelmesen éjszakázhat.
Impozáns és dinamikus
A luxuskivitelezésű, sportosan elegáns hajó a maga három tonnájával 38–55 csomós végsebességre is képes a nyílt vízen a minimálisan kalibrálható 2×200, vagy a két motor maximális, 600 lóerős teljesítményének függvényében.
A cég kizárólagos magyar forgalmazója két 200 lóerős XSR Selva motorral ajánlja, a száguldás szerelmesei azonban 250 vagy 300 lóerős Selva külmotorokkal is rendelhetik a legújabb Ranierit. A magyar belvizekre gondolva a hajó választható 400 lóerős (2×200) E-Kraft hajtáslánccal is, amely a forgalmazó korábbi tapasztalatai alapján a Balatonra kimondottan jó választás.
A luxuskategóriába sorolt cruiser számára a tökéletes trimmelésben a Flap Control System segít, ugyanis a motorok mozgatása mellett a hajót egy csappantyús vezérlőrendszerrel (trimlapokkal) is felszerelték. Ettől lesz a hajó könnyen és élvezhetően vezethető, valamint kellemesen csendes akár nagy sebességnél is. Ez a megoldás jelentős szerepet játszik az üzemanyag-megtakarítás során is. A kormányállásból mindenre tökéletes rálátásunk nyílik, a könnyed kanyarodást pedig a szervokormányzás segíti.
(Cikkünk eredetileg és teljes terjedelmében az Aqua Magazin 154. számában jelent meg. Fizessen elő rá, hogy ne maradjon le exkluzív tartalmainkról!)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!