Olaszország egyre népszerűbb
Az Ipsos Be-Italy címmel készített egy kutatást az Enitnek, az olasz nemzeti turisztikai ügynökségnek, amely 18 országban kutatta az Olaszország-márkát.
A megkérdezettek 37 százaléka választotta Olaszországot, amikor azt a kérdést tették fel, hová utazna, ha nyerne egy utazást. Ezzel megelőzték az Egyesült Államokat (32 százalék) és Ausztráliát (31 százalék). Fabio Maria Lazzerini, az Enit tanácsadója szuperhatalomnak nevezte hazáját, és hozzátette, hogy az adatok egy pozitív trendet jeleznek, ami az ország művészeti, természeti és kulturális értékeinek köszönhető, és még valaminek, amit szerinte sehol máshol nem lehet megtalálni: az olasz életstílusnak.
Ezeket az elemeket használják Olaszország 2018-as promóciós kampányában, amelynek központi eleme az étel és a bor lesz. Az Ipsos kutatása szerint már most is ez az utazók egyik legfontosabb motivációja: 48 százalék ezért megy Olaszországba, ez körülbelül ugyanannyi, mint ahány embert a városok és a műemlékek vonzanak (48 százalék). Az első dolog, ami az utazók eszébe jut Olaszországról, az a főzés (23 százalék).
A turizmus az olasz gazdaság egyik legfontosabb szektora, 2016-ban a munkavállalók 12,6 százalékát foglalkoztatta és a GDP 11,1 százalékát szolgáltatta. 2017-ben a rekorderedményeket felmutató nyári szezonnak köszönhetően valószínűleg javult a teljesítménye: az Eurostat adatai szerint az idei év első fél évében 11,8 százalékkal ért el jobb eredményt, mint az előző év azonos időszakában.
A növekedés másik fontos faktora, hogy a schengeni övezet országai közül Olaszország a célpontja a legtöbb hosszú távú utazásnak: 2016-ban több mint 39,7 millió turista érkezett nem EU-tagországból. Nagyon kedvező Olaszország webes megítélése is: tavaly 89,9 százaléknak pozitív volt a véleménye róla, ami 1,5 százalékos növekedés 2015-hoz képest – írta a turizmus.com.
- ha tetszett, ajánld másoknak is!