Motoros bemutató: Corvetta 24
Íme egy újabb példa: egyre nagyobb tért hódít a retro-őrület – gondolhatnánk. A könnyelmű ítélkezés előtt nézzünk kicsit vissza a múltba! A Földközi-tenger mellékén élők által nap mint nap használt hajók évezredek alatt alakultak ki. E klasszikus formájú és méretű bárkákon halásztak, dolgoztak és ezeken futottak ki a meghitt öblökbe, hogy családi vagy baráti körben töltsék el szabadidejüket. A bárka életük részévé vált.
A hajóépítéssel foglalkozó, nagy múltú családok történetében mindig két lélek harca figyelhető meg. Egy konzervatív, hagyománytisztelő és egy másik, az újdonságra törekvő, mely szinte szomjazza a jövőt és az új technológiákat. A Portofinóbeli Mussini család sem kivétel ez alól, amikor a vízen járók lelkében élő tradíciót eleveníti fel gyönyörű darabjával, a Corvetta 24-el.
„Ezzel a hajóval azokat az ügyfeleinket akartuk meglepni, akik kedveleik az Utility sorozat klasszikus vonalait, de nem akarnak fa hajót venni, mert aggódnak a várható fenntartási nehézségek miatt.” – mondja Gaetano Mussini.
Az Utility összefoglaló néven emlegetett hajótípus valójában egy munkahajó. Azokat a bárka szerű vízi járműveket nevezik így, melyek évszázadok evolúciója alatt alakultak ki a térségben. Ma azt mondhatnánk, ezek a tengerek dzsipjei.
A bárkák régen, alapvetően akácból készültek, klinker palánkozással. A Corvetta 24 teste üvegszál erősítéses műgyantából készül, megtartva a bevált, eredeti formát és arányokat.
A műanyag hajótestet a La Spezia tartománybeli Aulában készíti a Tecnoresine gyár. A profi műanyag technológiának és a Mussini család terveinek köszönhetően a hajótestekkel biztosan nem lesz gondja a tulajdonosoknak. A klinker palánkozást utánzó héj vastagsága eléri a 1,5 centimétert.
Ezzel a konstrukcióval talán valamivel jobb a hajó időjárás-állósága, karbantartási igénye viszont biztosan kevesebb, mint teljesen fából készült társaié. Hogy az illúzió teljes legyen, a fedélzetfából készül. Ez a kompozit építés igazi újdonság a Mussini családban, ahol szinte a mai napig csak a fát fogadták el, mint hajóépítő anyagot. A fedélzet szendvicsszerkezetű, ragasztással és szegecseléssel rögzül az alsó héjhoz.
A fedélzetre rendelhető teakfa vagy mahagóni borítás is, amit epoxival ragasztanak fel és elegáns, fekete színű fugázást kap. A tengermelléki hajókra vonatkozó szabványoknak megfelelő minőségben, a legértékesebb faanyagok használatával, manufakturálisan készített, különleges hajóhoz jut a megrendelő.
A test fokozott sebességi igénybevételekre tervezett. Biztonsága és stabilitása bármilyen tengeri hullámzás mellett kiváló. A kettős V kialakítású orr könnyedén hatol a hullámokba, ahogy ezt egy évszázados formától elvárjuk.
Ez egy tipikusan kedvtelési célú hajó, melyben két kényelmes fekhely is található. A fekhelyek alatt hatalmas pakoló terek vannak a mentőmellények és egyéb felszerelési tárgyak számára. A fedélzet alatti magasság általában 1,15 méter, de a főzőtérben eléri az 1,3 métert. A sarokban kapott helyet a WC. Találunk még egy mosogatót és egy bútorba épített a hűtőgépet is a fedélzet alatt. Az egyedi design a hajót két, egymástól jól elkülöníthető, kényelmes térrészre bontja. Elől egy hatalmas napozó felületet, a fedélzet hátsó szekciójában egy kényelmes kormányállást és körbe ülhető cockpitot biztosít.
A géptér fedele étkezőasztallá alakítható, valamint itt kapott helyet a külső mosogató is. A mediterrán nap sugaraitól egy nagy méretű, a teljes cockpitot takaró napvédő ponyva védi az utasokat. A tengeri fürdőzést fedélzeti zuhany, nagy hátsó kilépő és az ehhez csatlakozó fürdőlétra teszi komfortossá.
A hajó orrában helyezték el az elektromos horgonycsörlőt és a lánckamrát, amelyhez belülről is hozzá lehet férni. A Bruce horgonyhoz természetesen 50 m lánc jár. A 7,5 m hosszú, 2,55 m széles hajótest 1600 kg tömegű.
Meghajtásáról egy 125 LE-s, beépített Yanmar dízelmotor gondoskodik, amivel 19 csomós sebességet éhet el a hajó. Az üzemanyagtartály 140 literes, mely az óránkénti 18 literes fogyasztással bőven elegendő egy kiránduláshoz. A kormány szerkezet hidraulikus, kerekes megoldással készül. A könnyebb manőverezés érdekében minden hajót orrsugár-kormánnyal szerelnek. Ezek alkotják tehát a Corvetta 24 alapfelszerelését. Természetesen a hajók végszerelését a megrendelők egyedi igényeinek megfelelően végzik el.
A Corvetta 24 egy kiforrott, klasszikus formavilágú vízi jármű, mely tökéletesen ötvözi a tradíciót a modern technológiával és anyagokkal.
Ehhez mindössze felejthetetlen naplementéket és sok szabadidőt kell kívánnunk!
- ha tetszett, ajánld másoknak is!