Magyar győzelem az L30-as világbajnokságon

Fordulatos véget ért a Balatonfüredi Yacht Club által rendezett L30 világbajnokság, az utolsó napra páros versennyé szűkült a címet eldöntő versengés.

Szeptember 29. és október 5. között rendezte a Balatonfüredi Yacht Club az L30-as hajóosztály 2024. évi világbajnokságát, amely idén az osztály csúcseseménye volt. 15 hajóban, hét nemzet vitorlázói október 1-jén kezdték a versenyt. Szeptember utolsó két napján a versenyprogram szerint felmérés, regisztráció, próbafutam és az ünnepélyes megnyitó várta a versenyzőket.

Az első versenynapon a versenyprogram szerint a tervezett időpontban hagyta el a kikötőt a versenyrendezőség és az egységek, azonban a reggeli keleti szél a vártnál korábban leállt. Rövid vízi várakozás után 16:00 órakor Kárpáti Bence versenyvezető másnapra halasztotta a rajtot.

Október 2-án szerdán a versenyrendezőség 8:45-re módosította az első figyelmeztető jelzést, amely minden bizonnyal jó döntés volt, hiszen délre a tervezett három futamot teljesítette a mezőny. A szerdai napon a versenyprogram annyiban módosult, hogy három tervezett futam helyett kettőt sikerült rendezni. Sajnos a meteorológiai előrejelzések ismét nem igazolódtak be, de a hosszú parti halasztás után két sikeres futammal érvényessé vált a világbajnokság. A két futamot a Bakonyi Attila kormányozta Tranquilo csapata nyerte, ekkor négy ponttal vezettek Tenke Péterék (Present Perfect) előtt. Mivel a többiek gyakorlatilag nem szólhattak bele az elsőség kérdésébe, páros mérkőzéssé vált a verseny a két hátralévő futama. És ebben a második helyen álló csapat teljesített jobban.

Az utolsó nap első meccsén Bakonyiék végig fogták az ellenfelüket, előttük futottak be, de mivel ezt a hatodik helyen tették, és lévén nekik egy DSQ a kiesőjük, így nekik a hat pont bennmaradt az eredménylistán, miközben Tenkééknek ez a hetedik lett a kiesőjük, így az utolsó futam előtt két pontra csökkentették a hátrányukat.

Az utolsó futamot első próbálkozásra visszalőtték. Hamarosan kialakult egy vállalható (4–10 csomós) szél, így a hajók újra elrajtolhattak. Sok köszönet ebben sem volt, a szél iránya és ereje is igencsak változott, pályát kellett rövidíteni és módosítani. Az első cirkáló szakaszon az összetettben vezető két hajó kizárólag egymással foglalkozott, a mezőny második felében vitorláztak. Tenkéék elől, Bakonyiék közvetlenül mögöttük. Ha így érnek célba, az utóbbiak a győztesek. Mégsem ez történt, a bő szélben egy szélfordulót követően már úgy nézett ki, hogy egy hajó közéjük került, majd a második kreuzban további kettő, ezzel pedig megfordult a helyzet. A hátralévő bőszeles szakaszon Tenkéék sikeresen őrizték az előnyüket, negyedik helyen futottak célba, míg Bakonyiék a nyolcadikon. Kialakult a végső sorrend, mely szerint a Tenke csapat a világbajnok.

A Corinthian kategória aranyát végül a svájci Elisado csapata emelhette magasba, második helyen a magyar Vera Natura egysége végzett, míg a harmadik helyet a német Diamond csapata szerezte meg.

„Világbajnokok lettünk! A mai napra úgy készültünk, hogy párosversenyt vívunk. Nekünk nyilván az lett volna jó, ha az első futamban mindketten még hátrébb végzünk, mert Bakonyiéknak mindenképp bennmaradt volna az eredményük, nekünk pedig mindegy volt, hogy hányadik helyet ejtünk ki… De két pontra így is megközelítettük őket. Az utolsó futam úgy indult, hogy egymáshoz közel vitorláztunk, de végül közénk került három hajó is, ami elegendő volt a győzelemhez. Nagyon örülök, egy kitűnő csapattal vitorlázhattam, és különös boldogságot jelent, hogy a fiammal egy hajóban győzhettünk. Természetesen gratulálok a végül második csapatnak, akikkel ragyogó versenyt vívtunk, és csak egy-két apró momentum döntött” – mondta dr. Tenke Péter.

Kárpáti Bence versenyvezető így értékelte a versenyt: „A balatoni időjárás minden formája megmutatkozott a hét folyamán. 5-8 csomós délnyugati és 18 csomós északi szélben is rendeztünk futamot. Külön meglepő volt, hogy az eső is stabil 7-9 csomós szelet hozott. Az utolsó napra a program szerinti két futam maradt, amit szintén sikerült megrendeznünk. Visszatekintve a hétre nagyon boldog vagyok, hogy csapatommal mind a tíz futamot tervezett futamot meg tudtuk rendezni.”

A részletes eredmények megtekinthetők ide kattintva.

(hunsail.hu)

fotók: Balatonfüredi Yacht Club

- ha tetszett, ajánld másoknak is!