Ma már nehéz felkerülni a dobogóra – Charlie Dalin az IMOCA osztályról

Többnapos hír, hogy Charlie Dalin nyerte a New York–Vendée-Les Sables d’Olonne versenyt. Most elárulja, miért tartja ezt óriási fegyverténynek.

Dalin felidézte, hogy az elmúlt években a dobogón gyakran ugyanaz a három vitorlázó – Jérémie Beyou (Charal), Thomas Ruyant (Vulnerable) és maga Dalin – állt, de azok az idők már elmúltak: „Jelenleg nehéz az IMOCA osztályban. Meg kell becsülni, ki kell élvezni a győzelmeket és a dobogós helyezéseket, mert azt hiszem, ezek egyre ritkábbak lesznek az egyes versenyzők/csapatok számára. Sok a versenyképes hajó, több szkipper képes jó helyezéseket elérni. Szóval egyre nehezebb lesz odaérni.”

Dalin a New York–Vendée-győzelemmel pontosan tartotta magát ahhoz, amit csapata (Macif Santé Prévoyance) az idei szezonra tervezett: az elképzelésnek megfelelően a Transat CIC-en visszatért a szólóversenyzéshez és biztosította a Vendée Globe-ra való kvalifikációt, majd a visszaúton kifejezetten győzelemre törve vitorlázott. Riválisai – Beyou, Ruyant, Sam Goodchild (Vulnerable), Sam Davies (Initiatives-Coeur), Boris Herrmann (Malizia Seaexplorer) és Yoann Richomme (Paprec Arkéa) – számára baljós előjel lehet, hogy még Dalint is rendkívüli módon lenyűgözte új hajója, a 2022-ben épült, Guillaume Verdier tervezte versenygép.

„Elképesztően gyors, nem igazán van gyenge pontja, jobb, mint az Apivia (az előző hajója, amellyel most Clarisse Crémer vitorlázik). A hajótestnek kicsit kisebb a nedvesített felülete, könnyű elérni vele az adott körülmények között megfelelő sebességet. Akkor sincs baj, ha a körülmények megváltoznak, mert a sebesség akkor sem csökken látványosan.”

Ez a majdnem tökéletes hajó most mégis átépítés előtt áll, amely során teljesen szétszedik és újra összerakják. Sőt, kap egy új teljesítménynövelő csomagot – bár titok, hogy mit. Vagyis a novemberi Vendée Globe-ra még gyorsabb lehet.

A hajón felül Dalin dolgozott az alvási stratégiáján, csapatával fejlesztettek a pilótafülke ergonómiáján, sőt, változtatott a fedélzeti életvitelén – ez a munka szintén jó eredményt hozott. A New York–Vendée kritikus pontja az volt, amikor csak Dalin és Herrmann tudott kitörni egy alacsony nyomású rendszerből, akkor a flotta többi tagját hirtelen maguk mögött hagyták.

(forrás: imoca.org, fotók: newyorkvendee.org)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!