Lapo Elkann új szerzeménye
Az őszi hajókiállítások egyik újdonsága volt a Baglietto hajógyár új modelljének – és nem kevésbé a tulajdonosának – bemutatása. Pontosabban a sajtónak való bemutatása, mert bemutatkozásra talán sem a hajógyár, sem az Angelli örökös nem szorul.
Ki is az a Lapo Elkann?
A néhai Gianni Agnelli unokája, rendíthetetlen nonkonformista, valódi fenegyerek és marketing guru. Nagyapja után ő is korának meghatározó stílusikonja, Milánó és New York között ingázó világpolgár.
A Vanity Fairtől többször is az év legjobban öltözött férfi címét kapta, ami neki is – csakúgy, mint nagyapjának – az örökös címet is jelenti.
A családi vállalkozásban különböző pozíciókat töltött be, pályakezdőként – álnéven – a családi cégcsoportba tartozó Piaggio szerelősorán indult, majd végül a csoport fő márkájának, a Fiat-nak lesz brand felelőse. Stílusában mesterien ötvözi a disszonáns és kontrasztos elemeket, ő honosítja meg a Ferrari Custom koncepciót, melynek köszönhetően egyedi és a vevő kívánsága szerinti Ferrarit állítanak össze. Mindene az eredeti és az egyedi.
Garage Italia Customs
Magánéleti zűrök után elhagyta a cégcsoportot és Garage Italia Customs névvel saját céget alapít, fő tevékenysége az egyedi brandingelés. Kortárs designerek és kreatív iparosok alkotják a csapatát, akikkel teljesen személyre tudnak szabni hétköznapi tárgyakat. Első projetkjeik közé tartozott a kívül-belül tigrismintás Fiat 500, vagy a csíkos Maserati. Ikonikus modelljük Lapo saját Ferrarija, a terepmintás 458-as.
Kívánság szerint mindent személyre szabnak és teljeskörűen alakítanak az egyéni elképzelések szerint. Beletartozik ebbe a külső – fényezés, vagy fóliázás – de a belső is, a legmagasabb igényeket is kiszolgáló kárpitos és bőrdíszműves készségekkel.
A Baglietto hajógyárral való együttműködésük az automobil világon kívüli első próbálkozásuk. Az új típus első modellje Lapo Elkann sajátja, amit a gyár által végzett beahjózás után szabott a saját ízlésére. A digital camouflage, vagy digitális álca mintát a hajótest és a felépítmény egyes részeire öt különböző színnel festették fel, majd matt lakkal fedték.
Amit a Baglietto-ról tudni érdemes
Pietro Baglietto a XIX században alapította hajóépítő műhelyét, első kishajóit egy tengerparti veteményes mellett épült, majd a hajózás terjedésével egyre nagyobb hajókat, majd jachtokat készített. Menő és eredményes vitorlások kerültek ki a műhelyéből, majd a huszadik század elejétől már motoros hajókat is gyártott. A maga huszonkét méteres hosszával egy Baglietto volt 1906-ban a legnagyobb belső égésű motorral szerelt olasz hajó. Kísérletezett szárnyas hajóval is, majd a világháború alatt a haditengerészetet látják el különféle méretű felderítő motoros hajókkal. Az így szerzett tapasztalatot és gyártási kapacitást a békeidőkben pedig hamar alakították egy új közönség kedvére: egyre kifinomultabb motoros jachtokat kezdtek készíteni. A hetvenes évekig fából készült modellek mellett megjelennek az alumíniumból készült egyedijachtok, melyek hamar elérik a harminc méteres méretet is. A kilencvenes években új design koncepciókat valósítanak meg és egyre inkább az egyedi jachtokra koncentrálnak. A kétezres évek elején virágkorát éli a közben La Speziába települt hajógyár és szinte évente készítenek negyven méter feletti új modelleket. A különös nevű MV13 modelljükkel a gyár gyökereihez térnek vissza a sorozatban gyártott típushoz. Ezt a tizenhárom méteres jachtot a tervek szerint további modellek követik.
Amit a Lap1-ről tudni érdemes
Az MV13-as modell tulajdonképpen egy speedster, egy alumíniumból készült gyorshajó, erre a modell neve is utal, az MV a motoscafo veloce (gyors motoroshajó) rövidítése. A hajótest döntő részét a gépház foglalja el a két motorral és a hozzájuk tartozó üzemanyagtartályokkal.
Szerény de luxus igényességgel kialakított belső terei épp csak arra teszik alkalmassá, hogy egy kétszemélyes dayboat minden attribútumával szolgálni tudjon. A kétszemélyes fekhely mellett található konyharészben minden megtalálható, ami egy délutáni frissítőhoz kell.
Lap#1 műszaki adatai:
Teljes hossz: 13,8 méter
Szélesség: 3,9 méter
Erőforrás: 2 x 800 lóerős MAN dízelmotor
Üzemanyag tartály: 1000 liter
Ivóvíz tartály: 250 liter
Utazósebesség: 32 csomó
Végsebesség: 37 csomó