Jönnek a J-k!

Több mint 80 évvel azután, hogy az America’s Cupért küzdöttek egymással, a J-osztályú jachtok még mindig aktív résztvevői a versenyeknek. 2022-ben sem lesz másképp.

Az előzetes tervek szerint az idén három kulcsfontosságú eseményen is részt vesznek, mivel az aktivitás és az érdeklődés fokozódik, a tulajdonosok és csapatok pedig vissza akarnak térni a versenypályákra.

A naptárban szerepel a Saint Barth’s Bucket (március 17–20.), a Superyacht Cup Palma, Mallorca (június 29.–július 2.) és a Maxi Yacht Rolex Cup (szeptember 4–10.). A flotta új osztályszabály szerint versenyez majd, ezt azért írták meg, hogy a lehető legjobban figyelembe vegyék a modern, aktív hajók jellemzőit. A szabályt először az osztály legutóbbi versenyén, a 2020-as Antigua Superyacht Challenge-en alkalmazták.

A Saint Barth’s Bucketre már három csapat is bejelentkezett: a J5 Ranger, a JK6 Hanuman és a JK7 Velsheda. Várhatóan mindhárman részt vesznek az európai regattákon, és hozzájuk csatlakozik a J8 Topaz.

A J5 Ranger nemrég új tulajdonoshoz került, jelentős átalakításon esett át, és jelenleg a Karib-tengeren tartózkodik, hogy először versenyezzen azóta, hogy a régi tulajdonos és a J-osztály oszlopos tagja, John Williams 2018-ban elhunyt.

Az új legénység kiválasztása alapos munka volt, a kormányos a kétszeres America’s Cup-győztes Ed Baird lett. A 2022-es év az első versenyszezonja az új tulajdonosnak, akinek első hajója a 2003-ban épített, acélhéjazatú Ranger replika.

„Az eszközölt változtatásoknak javítaniuk kell a teljesítményt, de hogy milyen mértékben, azt csak akkor fogjuk tudni, ha más hajókkal versenyzünk, ezért nagyon várjuk már, hogy erre sor keürljön – magyarázta Greg Sloat, a tulajdonos képviselője. – Egyetlen hajó sem ismeri igazán az új szabályt, így a szezon nagyon érdekesnek ígérkezik.”

A Ranger új legénységének kulcsfigurái: Jules Salter navigátor, Dirk De Ridder nagyvitorla-trimmelő, John Kostecki taktikus, valamint Ross Halcrow, Warwick Fleury, Mo Gray és Jordi Calafat trimmelők.

A Hanumanon is feltűnnek „új” arcok: Ken Read a taktikus, Gavin Brady a kormányos, Stan Honey a navigátor, Richard Clarke a stratéga, Chris Hosking a főtrimmelő, Tony Mutter és Phil Harmer a fock- és a spinnakertrimmelő, Greg Gendell dolgozik a hajó orrában, Tom Burnham pedig a csapat edzője.

„Örömteli, hogy a csapatok ennyire elkötelezték magukat – jelentette ki Louise Morton, a J osztály titkára – Aktív a piac, hajók cserélnek gazdát, így remélhetjük, hogy 2022-ben további hajók térnek vissza a versenyzéshez.”

A J-Class hajók története
J-Class-sztorik – Fényűzés és elegancia

(forrás: jclassyachts.com, fotók: filepicker.io, jclassyachts.com, interparus.com)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!