Jeanneau Sun Odyssey 350: jól sikerült váltás
A Sun Odyssey 349-esből 12 év alatt 2500 darabot adtak el, és esedékessé vált a cseréje, mivel az volt az utolsó modell, aminek még nem volt akadálymentes fedélzete.
Magyarország talán legsikeresebb hajótípusa volt, az összesen gyártott 349 hajó 5 százalékát a mi piacunkon értékesítették. Így született meg az új Jeanneau Sun Odyssey 350-es, a cég túravitorlás-kínálatának belépő szintű modellje.
A Marc Lombard által megrajzolt modern megjelenésű, jellegzetes vízvonalában nincs változás, ám a belső dizájnt Marc Piaton felfrissítette. Utóbbi következtében lényegesen nagy lett a térfogata a fedélzet alatt. Követve nagyobb testvérei példáját, a 350-es teste szélesebb, mint az elődé (konkrétan 15 centiméterrel, így a legszélesebb a méretkategóriájában), és az orra is hátrafelé dől. Megjelent rajta is a ferde oldalfedélzet, amely megkönnyíti a körbejárást és a manőverezést. Ennek az ötletes elrendezésnek köszönhetően nincsenek akadályok a fedélzeten, és ami talán meglepő, nem vesz el használható helyet a hátsó kabinoktól. A kormányos nagyobb kényelmet és jobb kilátást élvezhet előrenézve, köszönhetően a kétoldalt elhelyezett kormánykeréknek. Változatlanok a tőkesúlyopciók, a standard mellett ott az emelhető és a szárnyas (kis merülésű) is. Csökkent viszont a motorkínálat: a 19 LE-s megszűnt, a 29 LE-s az alapfelszereltség része, viszont elektromos, 6 kW-os meghajtással is lehet rendelni.

A fedélzeten maradtak a jól bevált, egyszerű megoldások, a köteleket alagutak helyett a fedélzeten vezették hátra, a fock behúzási pontját pedig a kocsik helyett több irányba állítható gyűrűkkel szabályozzák. És ha már kötelek: a Jeanneau Sun Odyssey 350-esen előre felszerelt tárolókat találunk a kabintető külső oldalán, de még a sprayhoodon belül. Örömteli látni, hogy van olyan gyártó, amelyik gondol az ilyen apróságra. Ahogy arra is, hogy horgonyszekrény még jobban lejtsen előre, mint korábban, így kisebb az esélye, hogy a csörlő alatt felhalmozódjon (és elakadást okozzon) a felhúzott horgonylánc.
A belső berendezés letisztult, a szalonban nincsenek fenti tárolóhelyek, sőt az első kabinban is korlátozottak a pakolási lehetőségek, cserébe világos és szellős a szépen kidolgozott beltér. Az első kabinban a horgonykamra után már alapkiépítésben is találunk egy tárolószekrényt, amellyel bővültek a tárolási lehetőségek. Kialakítástól függő a fürdő mérete (2 vagy 3 kabinos változat), és a 349-eshez képest nagyobb L alakú konyha, de a tárolókapacitás mindkettőben véges. A több mint 1,88 méteres belmagasságnak köszönhetően a szalon és a kabinok nagyszerű térérzetet nyújtanak. A családi utak során ez a sétahajó egy modern, korszerű kialakítású szalonban fogadja az utazóit.

A belső terek a hajótestben és a tetőn lévő nagy ablakoknak köszönhetően fényben fürdenek. Esténként a közvetett világítás melegséget és nyugalmat varázsol a fedélzetre.
Aki nem a két hátsó kabinos verziót választja, hatalmas kokpitszekrényt kap a bal oldalra, amely a fürdőn (külön zuhanyzóval és akasztókkal) keresztül és a fedélzetről is elérhető, ami csak a vérbeli túrahajókra jellemző.
Végre lehet olyan változatban rendelni, ahol nem foglal el helyet a térképasztal (nekünk a Balatonra teljesen szükségtelen), helyette egy kényelmes szofát találunk.
Összességében a 350-es modell a nagy sikerű Sun Odyssey 349-es méltó utóda lett, biztosak vagyunk sikerében.

Technikai adatok:
Teljes hossz (orrsudárral): 10,94 méter
Hajótest hossza: 9,99 méter
Vízvonalhossz: 9,38 méter
Legnagyobb szélesség: 3,59 méter
Vízkiszorítás: 5656 kilogramm
Merülés: 1,98 m / 1,49 m / 1,28–2,54 m
Vitorlafelület: 55 m2
