Ismét világbajnok a Majthényi Szabolcs – Domokos András páros

Majthényi Szabolcs és Domokos András kettős nyerte meg a spanyolországi Alteában rendezett vitorlázó Repülő Hollandi-világbajnokságot, ezzel tizennegyedszer lettek a legjobbak.

A Spartacus Vitorlás Egylet versenyzői a megrendezett kilenc futamból hetet megnyertek, és nem volt másodiknál rosszabb helyezésük. Így a világbajnoki trófea mellé idén is elhozhatták az Ezüst Sombrerót – az örökös vándordíjat az kapja, aki kieső futam nélkül számolva végezne elsőként a Repölő Hollandi világbajnokságon. Amin idén hat nemzet harmincnégy hajója indult, köztük öt magyar egység. Ziegler János és Czeizel Balázs a kilencedik, Süli András és Papp Dávid a tizenharmadik, Tenke Péter és Polgár Csaba a tizennegyedik, Gáborjáni Szabó Gábor és Pfeningberger András pedig a tizenkilencedik helyen zárt.

Komplett eredménylista.

Majthényi Szabolcs napi beszámolói a Spartacus Vitorlás Egylet honlapján:

Első nap: az előrejelzéseknek megfelelő gyenge DDK-i szélben vitorlázott ki a mezőny az első napon kb. egy óra halasztást követően. Egy óra körül rajtoltunk a kicsinek mondható mezőnnyel, épphogy trapézos szélben… a következő futamra csak az áramlás erősödött kb. 12m/percre, de az irány maradt és a szél is hasonló volt. Folytatás itt.

Második nap: a második napon keleties szélben hagytuk el a kikötőt és még trapézolni kellett a rajt felé, de a pályán már csak 5-6 csomó fújt kb. 80 fokról. Ehhez 1 méteres swellek társultak nagyjából szélirányból és az áramlás 6 m/perc volt 130 fokról, tehát bal csapáson emelt, a másikon letolt.

Harmadik nap: visszalőtt rajt után 7-8 csomóban indult újra a mezőny. Az áramlás csak 5-6 m/p volt, de ebben is számított, ki milyen élesen tudta vinni a hajót… az 5. futam rajtja előtt 2 perccel a szél elkezdett kicsit balra legyezni, majd a rajtra közel 20 fokot ment el a szél.

Negyedik nap: az előrejelzés 8-12 csomót ígért D-i irányból, ami később keletiesre fordul. Már a rajt előtt elkezdett balra forogni a szél, ezért halasztást húztak. 145 foknál kicsit megpihent, így el lehetett kezdeni a versenyt, de elsőre korán indított a mezőny, ezért csak a második, fekete zászlós rajt volt eredményes. A hetedik futamban aztán elég volt 3. helyen végeznünk ahhoz, hogy összetettben ne tudjanak minket megelőzni.

Ötödik nap: halasztás után 13.10-kor rajtolt a mezőny egy erős luv rajttal, 6-7 csomóban. Mivel az előrejelzés jobbra forgást ígért, mi is a rajthajónál igyekeztünk helyet foglalni, de alattunk hárommal Süliék blokkolták a csapatot, így késve tudtunk indítani, viszont egyből kifordultunk jobbra. Ez hosszú ideig jól is nézett ki, de elkezdett balra forogni a szél…

Összefoglaló videó:

YouTube video

fotók: Club Náutico de Altea

- ha tetszett, ajánld másoknak is!