Fa Nándor egyre előrébb került
A Vendée Globe szóló földkerülő verseny 45. napján a Csendes-óceánon vitorlázó Paul Meilhat is kiállt a versenyből, így Fa Nándor a 8. helyre léphet előre. Két nappal ezelőtt az akkor 3–4. helyen álló francia Vendée-újonc hajóján eltört a tőkesúlyt billentő hidraulika.
Meilhat észak felé fordult, hogy békésebb vizekre jusson és megjavíthassa a hibát, ám ez nem sikerült. A 90 kilós darab 40 centi hosszan elrepedt, kifolyt belőle az olaj, javíthatatlan. A tőkesúlyt a biztonsági rendszere révén képes függőleges állásba rögzíteni, de ez nem annyira megbízható, hogy akár sebességhátrányt elszenvedve is, de megkockáztassa a tovább haladást a Horn-fok felé. Meilhat igyekszik elérni Új-Zélandot vagy Polinézia felé halad tovább, de a versenyt feladja. Fa Nándor és a Spirit of Hungary így már 8. a versenyben lévő 19 hajóból.
Tegnap Nándi a legkeményebb napját élte át az Új-Zélandtól délnyugatra eső vizeken: „Az eddigi legkeményebb éjszakámon vagyok túl. Egy 40 csomós löket leterítette a hajót. Ugrottam levenni a reachert, amivel eddig a pillanatig tökéletesen mentünk. Még a kötelet csörlőztem, amikor egy újabb váratlan pöff érkezett, és meghalzoltatta a hajót. Pokoli volt. Egy hatalmas hullám csapott le ránk hátulról és beömlött a kabinba. Szerencsére csak az egyik ajtó volt nyitva. Kikecmeregtem a bajból, betekertem a J2-est és leültem a babzsákra. Alig pár perc telt el, nagy zajra riadtam és hajó újra feldőlt.
Miután mindennel végeztem, bemásztam a kabinba, megszabadultam az átázott ruháktól. Leültem enni valamit. Ahogy ott ültem a hajó hirtelen megállt. Elszálltam, és fejjel a térképasztalon landoltam. A fülem úgy összetört és lüketett, mint régen, amikor birkóztam. Ez már sok volt. Üvöltésben törtem ki, káromkodtam és vergődtem, mint egy bolond. Nagyon dühös voltam. De aztán összeszedtem magam. Ettem valamit, eldőltem és kikapcsoltam.
Hajnalban nagy csendre ébredtem. Felkeltem, hogy megnézzem, mi történt. Minden porcikám fájt. Valahogy elvergődtem a kabinkijáratig, ahonnan láttam, hogy minden rendben, jó irányba hajózunk. Egyszerűen csak gyanús volt a csend és derű a sok dráma és zaj után.
Reggeli után láttam, hogy az energiaszint túl alacsony, ezért elindítottam a motort. Néhány perc múlva sziszegő hangot hallottam és már tudtam is mi az. Megfőtt, túlmelegedett a motor. Felkaptam a szerszámokat és nekiálltam javítani. Végeztem, és azóta a motornak sokkal szebb a hangja, mint valaha.”