Elektromos hajtású katamaránt mutatott be a Far East Boats

Kína egyik legnagyobb vitorláshajó-építője bemutatta első elektromos katamaránját, amelyet az ePropulsion integrált meghajtási rendszerrel szerelnek fel.

A hajógyártó szerint a Fareast 42C a kényelmet ötvözi az elektromos meghajtás előnyeivel – csendes teljesítmény, zéró károsanyag-kibocsátás és hatékony meghajtás: „A teljesen elektromos meghajtás a jövő útja – mondta Demolar Du, a Far East Boats vezérigazgatója. – Az ePropulsion már régóta vezető szerepet tölt be a megbízható és hatékony elektromos megoldások terén, így amikor eljött az ideje, hogy megalkossuk a katamaránunkat, ők voltak a kézenfekvő választás. Hisszük, hogy a környezettudatos hajósok a lehető legtöbbet fogják kihozni az új modellünkből”.

A 42 láb hosszú katamaránt a nemzetközileg elismert Simonis Voogd Design tervezte. Áramvonalas kialakítású, extra hosszú beépített plexiablakain át az utasok 360 fokos, akadálytalan kilátást élvezhetnek a szalonból, illetve a lehető legtöbb természetes fény út a kabinokba. A Fareast 42C gépi hajtásáról két 20 kW-os ePropulsion villanymotor gondoskodik. Az akkumulátorrendszer lítium-vas-foszfát aksikat használ, a rendszerhez akár négy akkumulátor is csatlakoztatható, amelyek összkapacitása 188,41 kWh.

Az akkumulátorok 20 órán át is képesek leadni a bennük tárolt energiát, ez tisztán elektromos meghajtás üzemmódban 100 tengeri mérföldes hatótávolságot jelent. Minden aksi ePropulsion akkumulátorkezelő rendszerrel van felszerelve, amely képes az egyes akkuk feszültségét és hőmérsékletét valós időben nyomon követni, valamint automatikus kiegyenlítő funkciót biztosít.

A szél-, nap- és akkumulátorenergiát integrálva a katamarán teljes mértékben környezetbarát és kibocsátásmentes meghajtással működik. Hidrogenerációs üzemmódban a hajó hatótávolsága jelentősen megnövelhető, mivel vitorlázás közben energia táplálható vissza az akkumulátorokba. Tisztán elektromos meghajtási mód alkalmazása esetén a sebesség elérheti a nyolc csomót. Bizonyos szélviszonyok között pedig az elektromos meghajtás vitorlákkal együtt 10 csomó fölé viszi a csúcssebességet.

(fotók és forrás: boatingbusiness.com)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!