CRN Atlante 55 – A luxusnaszád

2016. augusztus 31.
Címkék : CRN Atlante 55hajóbemutatójachtluxusjacht

Szemet kápáztató külső és lelket melegítő belső megjelenés – leginkább ezzel jellemezhető a CRN tavaly bemutatkozott 55 méteres megajachtja, az Atlante. Nem véletlen, hogy a Monaco Boat Show-n három hajót is felvonultató olasz hajógyár másik két remekének emlékét is elhalványítja.

Tulajdonosa saját bevallása szerint a hajó legfőbb jellemzője a kompromisszummentesség. Vagyis mindenből a legszebb, a legjobb, a legmodernebb és a legminőségibb. Vagyis az 55 méteres Atlante a legek hajója.

9813

Extravaganciáját (és a fényt is, ha már itt tartunk) jól tükrözi a vakítóan ragyogó acél-alumínium hajótest, amely – figyelembe véve a karcsú, de erőteljes „testalkatot” – leginkább egy parti naszád benyomását kelti. Na de bármelyik parti őrség legénysége sírva könyörögne ilyen „szolgálati helyért”, hiszen az Atlante csak külső megjelenésében „kemény”, belül maga a lágyság, az elegancia és a kényelem.

07
Egyrészt 55 méteren azért elférnek néhányan, egészen pontosan 12 személynek ad bőven helyet, miközben ugyanilyen létszámú legénység is elfér az 55 méteres hajón. Nem aprócska jószágról van szó, az acélos hajótest és a belső térben elhelyezett rengeteg márványborítás miatt a hajó vízkiszorítása 124 tonna. Ennek megfelelően a hajtóműve is „brutális”: a több mint 1600 lóerős CAT-motor akár 15 csomóra is felgyorsítja a „naszádot”, de bármikor eltúrázik 14 csomón tartva a sebességet.

9782
A hajó legnagyobb erénye a már említett belső kialakítás, amelyért a Gilles & Boissier dizájneriroda a „felelős”, míg a hajótest tervezését a CRN, a Dan Lenard vezette Studio Nuvolari Lenard végezte. Mivel megajachtról beszélünk, azt szinte meg sem kell említeni, hogy a legigényesebb alapanyagok jelennek meg az enteriőrben.

9803

Sötétre pácolt dió, mahagóni és a már említett márvány. Dorotheé Boissier, a tervezőpáros egyik tagja különösen a zárt fedélzet felső szintjét emelte ki munkájukból: Nagyon férfias, letisztult és „éles” – fogalmazott a tervező. És nem túlzott. A belső tér kialakítását, amelyet a tulajdonossal mindvégig egyeztetve végeztek csaknem egy éven át, valamiféle macsóluxus jellemzi. Talán csak az nehezen érthető, hogy egy sportos, kemény férfinak minek egy lift is a fedélzeten. Talán mert van az a mennyiségű drága whiskey, ami után nehezen megy a lépcsőzés.

M. Kovács Róbert

9781

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!