Azuree 46 – Kényelem és teljesítmény
Rob Humphreys megtervezte, török gyártója pedig szépen telepakolta minden földi jóval, így aztán kényelem és teljesítmény igen egészséges elegye jött létre. Modern kinézete megragadja a pillantásod, hamar kialakul a vágy, hogy a fedélzetére juss.
Építője a Sirena Marine, ahonnan az Euphoria jachtok is jönnek. Kinézetre egy kifejezetten sportos darabhoz van szerencsénk, a függőleges orr és az ívelt, alacsony kabintető rá is játszik a látványra. Szélessége középtájon eléri a maximumát, onnantól hátrafelé pedig majdnem teljesen meg is marad, aminek eredménye a tágas kokpit és a bőséges belső tér. Kezelhetősége egyszerű, érdekes és hasznos megoldás, hogy a kormány előtt különállást alakítottak ki a csörlők, kötelek kezelésére. Ráadásul, ha az előbbiek elektromosak, akkor lényegében egy ujjal elirányítható a hajó. A nagyvitorla kocsija a kokpit padlójába simul, mindkét keréktől elérhető, állítható. Menetben főleg vitorlázáskor lehet érezni, mennyire simán működik a Jefa kormányrendszer, illetve milyen jó irányíthatóságot eredményez a két kormánylap.
Az Azuree 46-os kokpitjában sok a hely a középre pozicionált asztal körül, a két kormánykerék között pedig akadálytalanul sétálhatunk hátra a fürdőplatformmá alakítható fartükörhöz. A kormányosi székek alatt egy-egy tároló rejlik, ezek közül az egyikbe opcionálisan kis hűtőszekrény kérhető. Köteleket, puffereket, vízi játékszereket és egyéb eszközöket a kokpit padlója alá rejtett ládában tárolhatunk. Ez eltér a szokásostól, amikor a kokpit két oldalsó padja szolgál rejtekül. Csakhogy itt ezek az ülőalkalmatosságok ággyá bővíthetők, tehát a raktérfunkció ki lett húzva a felhasználási lehetőségek közül.
Befelé indulva először az tűnik fel, hogy nem tűnik fel semmi. Érdekes, de a lépcsőnek pont az a titka, hogy ha jó a dőlésszöge és a fokok magassága, szélessége, akkor simán csak közlekedünk rajta, miközben nem feltétlenül jövünk rá, hogy mi okozza a kellemes érzést. Kicsit előrébb balra a konyha kéttálcás mosogatóval, felültöltős hűtőszekrénnyel, fagyasztóval, háromégős tűzhellyel. Munkalapfelületből mintha kevés lenne, de ezt csak addig gondolhatjuk így, míg elő nem szedjük a fedőlapokat a mosogatóhoz és a tűzhelyhez.
Amikor elkezdünk körbesétálni, mindenhol a kezünk ügyébe esik egy-egy fogódzó: kapaszkodó a plafonon, fül a térelválasztó falon, mélyedés az asztal sarkában. A jelentős szélességgel okosan gazdálkodott a tervező, úgy helyezte el a bútorokat, hogy kényelmesen átjárható, de nem túl tágas, és ezáltal nyílt tengeri úton veszélyessé váló terek alakultak közöttük. Három kabin, két fürdő, mindenhol elég tároló, de a két hátsó lakrész légtere az átlagosnál kissé szűkebb a kokpit padló rekesze miatt.
A szalon jobb oldalán kanapé és térképasztal – utóbbi elhelyezéséről leendő tulajdonosként dönthetünk: vagy az ülőrész hátsó végébe kérjük, fixen, vagy a közepébe, ahol leereszthetjük, amikor ágyként szeretnénk használni azt a részt. Kicsinek tűnhet az étkezőasztal, hiszen csak négyen tudják körülülni, de csak amíg ki nem hajtogatjuk a lapjait, hiszen akkor azonnal hatszemélyessé válik. Vacsora után pedig leereszthető, hogy újabb két embernek nyújtson hálóhelyet. Az ötvenöt lóerős Volvo Penta motor saildrive rendszeren keresztül adja át az erőt az összecsukódó propellernek, a gépház mögött pedig generátornak és vízkészítőnek alakítottak ki rekeszt.
- ha tetszett, ajánld másoknak is!