A máltai miniszterelnök leállított egy kikötőépítést
Robert Abela máltai miniszterelnök leállította a Földközi-tengeri sziget délkeleti részén fekvő Marsascala-öbölben egy 700 férőhelyes kikötő kialakításának tervét.
A több millió eurós projekttel szembeni erős és következetes helyi ellenállás győzedelmeskedett a létesítmény fejlesztésére irányuló politikai szándék felett, miután a helyi tanáccsal folytatott kezdeti konzultáció nem vezetett kielégítő eredményre. A projektről szóló bejelentést Abela egy politikai választási kampánygyűlésen tette, jelezve, hogy a projektet „azonnal leállítják”, reagálva az erős helyi ellenállásra. Abela maga is Marsascalában él, és elmondta, hogy meghallgatta a helyi lakosokat, megértette aggodalmaikat.
„Megértem, hogy ennek az öbölnek az a szépsége, hogy esténként végigbandukolhatunk a sétányon és pihenhetünk. Attól tartottak, hogy a projekt ezt megöli.” Kabinetje tagjaival folytatott megbeszélései után pedig így beszélt: „Mindent megfontoltunk. És az lesz a legjobb, ha ez a projekt nem megy tovább.”
A terv már a tavaly augusztusi indulása óta vitatott volt, és igen aktív ellenállást váltott ki. Ez részben amiatt történt, hogy rossz volt a felütés: a máltai közlekedési minisztérium csak egy vázlatos tervet adott ki, és felhívta az érdeklődőket, hogy szóljanak hozzá. Mindezt a helyi tanáccsal való előzetes egyeztetés nélkül.
A tervben 36 méter (118 láb) hosszú jachtok kikötésére alkalmas infrastruktúra (is) szerepelt, ezenfelül 18 pontonmóló megépítéséről is szó esett benne. Háromezer négyzetméter területet használtak volna parkolásra az öböl három pontján, összesen 16 ezer négyzetméter földterület rekultivációjára téve javaslatot. Emellett kotrásra is szükség lett volna, miközben felújítják a meglévő több mint 500 múringos kikötőhelyet.
Nem véletlen, hogy ekkora számokkal dobálóztak, a terv célja az volt, hogy a sok új hellyel elégítsék ki a szigeten meglévő nagy keresletet. A kikötőhelyek javasolt összetétele szerint az állások 20 százalékát 1–12, 50 százalékát 13–23, 25 százalékát 24–36 méter hosszú hajóknak tartották volna fenn, a maradék 5 százalékot pedig a 36 méternél hosszabb jachtok foglalhatták volna el.
(forrás: ibinews.com, fotók: cestlavie.com.mt, europ.info, timesofmalta.com, marine-project.com)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!