Dehler 38 SQ – Határozott elegancia, kiváló minőség

A Dehler Yachts modellek lefedik a családi vitorlázástól a sportos versenyvitorlázásig terjedő sávot. Kiválóan alkalmasak a versenyzésre, hiszen gyorsak, ehhez pedig letisztult, elegáns dizájn társul. A kiváló minőség, valamint az alapverziónál is elérhető felszereltség versenyképes árral párosul.

Ez a Dehler Yachts legsikeresebb hajója, amely korábban elnyerte a European Yacht of the Year díjat. Több mint 400 készült belőle, az idén továbbfejlesztették, és a gyártó magasabb kategóriába pozícionálta a 38SQ modellt. Ám mivel az ára nem változott jelentősen, így ez fejfájást okozhat a konkurenciának.

A hajó a Balatonon is sikeres, a flotta 2021-ben már kilenc egységet számlál, a tulajdonosi kör pedig hamarosan megalakítja a Dehler 38 sporthajóosztályt.

A Dehler napjaink legsikeresebb, általunk is kipróbált típusát, a 38 lábas Performance Cruiserét sikeresen fejlesztette tovább.

Új rigget kapott
A korábbinál hátrébb került a vantnik bekötési pontja, ezzel párhuzamosan a szálingok is meredekebben állnak hátrafelé, magabiztosan tartva az árbócot. Bár a Standard kivitelhez tartozik achterstag, a verseny (Competition) rudazathoz (legyen az alumínium vagy karbon) pedig running backstagok, azok csak a vitorla állításában jutnak szerephez, statikai feladatuk nincs. A Competition kivitelhez ráadásul square top (denevéres) nagyvitorla tartozik, és ennek előnyeit nemcsak a regatták résztvevői, hanem a túrázók is élvezhetik, lévén laposabb a szabása, mint a sima, háromszög alakú grósznak, tehát kevésbé dönti a hajót.

Könnyebb hajótest
A Standard és a Competition változathoz is tartozik kompozit orrsudár, és közös bennük, hogy magukban foglalják a horgonytartót, illetve bekötési pontokat biztosítanak a Code-O és a genakkervitorlákhoz. Csak a méretük jelenti a különbséget, a versenykivitel lényegesen hosszabb, így jobban „előretartja” a bőszeles vitorlát, az éles szabású reacher, amely tipikus balatoni vitorla, pedig jobb hatásfokot ér el.

Ahogy azt a Dehler 34 és 30od hajókon már megszokhattuk, a hajótest karbonvázat kapott, így az alsó szerkezetnek köszönhetően 25 százalékkal merevebb és természetesen lényegesen könnyebb lett a hajótest.

(Cikkünk teljes terjedelmében megtalálható az Aqua magazin 149. számában)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!