Baltic 130 My Song – Versenyzésre finomhangolva

2017. január 13.
Címkék :

MySong-NautaYacht16cb018914_1600_x_1200Egyedülálló eredmény születhet, ha különböző szakterületek legjobbjai fognak össze, ahogy tette azt a Baltic Yachts a Reichel/Pugh, a Nauta Design és az MCM bevonásával, amikor nekifogtak, hogy elkészítsék a finn cég eddigi legnagyobb szupervitorlását, a Baltic 130 My Songot.

Bár a cég finn, a hajó igazi nemzetközi összefogás eredménye: a San Diegó-i Reichel/Puch felelős a tengerészeti tervezéséért, a milánói Nauta Designnak köszönhető a megjelenés, míg az Egyesült Államok és Kanada határán működő MCM Marine-től Nigel Ingram volt az, aki összefogta a munkákat, amíg csak el nem készült a „világ leghosszabb dala”, a Baltic 130 My Song.

MySong3
Impozáns névsor, de a kitűzött cél sem volt egyszerű, ugyanis arra vállalkoztak, hogy túrázásra és versenyzésre egyaránt alkalmas szupervitorlást építsenek. Úgy tűnik, sikerült, hiszen a 39,62 méteres „Dalom” csúcssebessége eléri a 30, míg utazósebessége meghaladja a 16 csomót. Mindehhez persze nem lenne elegendő az alapos tervezés, a felhasznált anyagok területén is nagyot kellett domborítaniuk. De nem vallottak kudarcot: könnyített szénszál és Corecell kombinációja mellé a hajó oldalfalaiba Nomex-polimer, vagyis gyakorlatilag mindent szigetelő, masszív és éghetetlen anyag került. Ezzel annyira sikerült könnyíteni a 130 lábas hajót, hogy annak 103 tonnás vízkiszorítása egy jelentősen kisebb vitorlásnak is becsületére válna.

MySong1
Hát – ahogy már említettük – meg is lett az eredmény. A My Song nemcsak hihetetlenül sebes, de mivel kétállású (4,8, illetve 7 méteres rögzíthető) kiellel látták el, hihetetlenül fordulékony is, hatalmas teste ellenére. Olyannyira, hogy már a várakozások is arról szólnak, hogy a My Song esélyes a kategóriája leggyorsabb vitorlása címre.

MySong130_16cb_01079
Persze ehhez kell némi vitorlafelület is, de a Baltic Yachts újdonsága annak sincs híján: teljes vitorlázat esetén összesen több mint 2000 négyzetméternyi felület igyekszik igába hajtani a legerősebb légmozgást is.

MySong130_16cb_00937
Mivel a felhasználás célja kettős, a hajótest belsejében sem az volt a cél, hogy minél többen elférjenek, ezért a My Song jövőbeli tulajdonosa hat barátját láthatja rajta vendégül. Igaz, a lehető legnagyobb kényelemben, hiszen a hat teljes értékű kabinon kívül szalon és két fürdőszoba is elfért a 40 méteres hajón.

MySong-NautaYacht16cb018914_1600_x_1200
Ne feledkezzünk meg a motorról sem! A gépházban egy 650 lóerős Caterpillar C8.7-es dízelmonstrum lapul, amelyhez 7000 literes üzemanyagtartály párosul, vagyis megfelelő készletfelhalmozás esetén hónapokig nem kell szárazföld közelébe menni. Ha csak nem szomjazunk meg, de azért ez is csak 2400 liternyi ivóvíz elfogyasztása után lesz aggasztó.

M. Kovács Róbert

Technikai adatok
Teljes testhossz: 39,62 m
Teljes szélesség: 36,78 m
Árbócmagasság: 8,52 m
Merülés felhúzott kiellel: 4,80 m
Merülés leengedett kiellel: 7,00 m
Vízkiszorítás: 105 tonna
Tőkesúly: 36,25 tonna
Üzemanyagtartály: 7000 liter
Víztartály: 2400 liter
Motor: Caterpillar C8.7
Motorteljesítmény: 480 kW / 650 LE
Vitorlázat: fővitorla – 530 négyzetméter, génua – 380 négyzetméter, aszimmetrikus – 1300 négyzetméter

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!