Lily: szuperjacht-koncepció aszimmetrikus dizájnnal

Az Oceanco és a Vripack a dubaji Nemzetközi Hajókiállításon mutatta a 101 méteres szuperjacht-koncepcióját.

Az osztott szintű aszimmetrikus orrkialakítás a Vripack ötlete volt, így a feldélezti közlekedő a jobb, míg a helikopterleszálló a bal oldalra került. A hajót nagy méretű üvegfelületek (oldalablakok, térelválasztók) jellemzik, ezek könnyedsége igyekszik kompenzálni az 5600 bruttó regisztertonnás tömeget.
Bár a terv radikális, az Oceanco és a Vripack állítják, hogy a jacht készen áll az építésre, mert egy korábbi, nagyon hasonló koncepcióból származik. És amint a neve is sugallja, a dizájn a liliomra épül, amely „nappal kiemelkedik a vízből, este pedig bezárul”. A tatot is úgy alakították ki, hogy védelmet nyújtson a vendégek számára a nap tűző sugarai ellen, és ha közelebbről megnézzük, láthatjuk, hogy itt is a liliom sejlik fel: „érintik, de nem fedik át egymást”.

A fedélzeti tereket úgy alakították ki, hogy meghitt részeket biztosítsanak több család és baráti csoport számára. A legfelső fedélzeten található a teraszos tulajdonosi lakrész (450 négyzetméter belső és 315 négyzetméter külső alapterülettel). A padlótól a mennyezetig ívelt ablakok csak egy irányban átlátható fóliával vannak bevonva a magánélet védelme érdekében.

Az osztott szintes kialakítás megkönnyíti a természetes légáramlást, hogy csökkentse a nagy fogyasztású légkondicionáló rendszertől való függést, egyúttal elválasztja a nappalit az alatta lévő hálóhelyiségektől (hat vendégkabin és egy erkélyes hátsó társalgó). További három vendégkabin található a felső szinten, ezeket szabadtéri mozi és játszószoba egészíti ki.

Nem szokványos a hajó irányítása sem, a felső fedélzeten ugyanis mindössze virtuális híd található. Ez a legmodernebb technológiával van felszerelve a biztonságos és megfelelő navigáció érdekében, beleértve a kamerákat és az előre néző ablakokat helyettesítő képernyőket. A bal és jobb oldali ablakok, valamint az erkélyek pedig biztosítják a fizikai kapcsolatot a személyzet számára a környezettel.

Az Oceanco és a Lateral Naval Architecttől származó Energy Transition Platform evolúciójának ékes bizonyítéka, hogy a Lilyt metanolreformáló üzemanyagcellák és metanol-dízelmotorok kombinációja hajtaná, mindkét üzemanyagtípushoz külön tartályokkal. Bónuszként integrálnák az ABB Dynafint új meghajtórendszerét, amelyet a „magas hajtási hatékonyság” elérése érdekében fejlesztettek ki.

(fotók és forrás: boatinternational.com)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!