Új vitorlások a piacon: versenyjachtok

A hajóépítő-ipar 2024-ben ismét kiemelkedő évet zárt. Igyekeztünk összeszedni az összes idei újdonságot a versenyjachtok piacáról.

CF 520 RÁN 8
A Rán 8 az egyik legújabb hajó, ami Shaun Carkeek tervezőasztaláról származik, ugyanabból az öntőformából származik, mint a 2021-ben nagy sikerrel útjára bocsátott Oystercatcher XXXV. Persze nem ugyanolyan, hiszen korszerűsítették a vízballasztrendszerét, ezzel az eredményes versenyzéshez szükséges legénység számát nyolcról hétre csökkentették, emellett elektromos meghajtást is kapott. Nem egy adott szabályrendszer szerint tervezték, egyszerűen olyan hajót akartak, amely a lehető leggyorsabban halad a különböző körülmények között. Az eredmény egy tengeri körülményekre optimalizált hajó, amely valamivel gyorsabb, mint a TP52-esek.

Jeanneau Sun Fast 30
A Sun Fast 30 a VPLP projektje, amely a Multiplast céggel közösen szigorúan one design jachtot készített – a Jeanneau szerint versenyképes áron. Az új hajó visszafogott vízkiszorításának (2700 kg), két kormánylapátjának és lapos hátsó szekciójának köszönhetően könnyen siklásba hozható. „One Design” és „Club” kivitelben kapható, előbbi karbon árbócot, a nagyvitorla fordítócsigájához sínt és továbbfejlesztett elektronikai csomagot kap, utóbbi alumínium árbócot és fix ponton rögzített fordítócsigát.

Clubswan 28
A Clubswan 28 egyfajta szakítás a hagyományokkal a Nautor Swan számára, hiszen a cég még soha nem gyártott ilyen kicsi jachtot. A ClubSwan termékcsaládot ugyanakkor remekül egészíti ki az újabb one-design versenyhajó, amelyet négyfős legénységre optimalizáltak. A Juan Kouyoumdjian tervezte példány 1000 kg-os tömegének köszönhetően biztosan gyors lesz, miközben technikailag sokkal kevésbé bonyolult, mint nagyobb testvérei, hiszen nincsenek rajta emelősvertek (mint a ClubSwan 36-oson) és igyekszik minden egyebet is a lehető legegyszerűbben megoldani.

Reichel/Pugh 56 Vasara
A Reichel/Pugh tervezőiroda az évek során készített néhány emlékezetes jachtot, és nagyon úgy fest, hogy ez a darab is bekerül a panteonjukba. A tervezési feladat gyors, versenyképes, ugyanakkor kényelmes és fényűzően felszerelt jachtról szólt. Számos érdekes részlete közül kiemelkedik, hogy kettős backstagja túrázáskor szimplára cserélhető (ezzel párhuzamosan a square-top nagyvitorla helyét is átveszi a standard kivitel). Merülése jelentős (4,1 m), de ez a kikötőkbe való belépéshez 2,4 m-re csökkenthető. A belső tér szinte teljes mértékben karbonból készült, de azért, hogy ne tűnjön annyira durvának, vékony fafurnér borításkerült sok helyre.

(forrás: sailingtoday.co.uk, fotók: sailingworld.com, caribbean600.rorc.org, jeanneau.com, reichel-pugh.com)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!