Tengeri farkas: vízre került a hibrid-elektromos Rossinavi katamarán
A Rossinavi átadta eddigi „leginnovatívabb projektjét”, a 42,8 méteres hibrid-elektromos katamaránt, a Seawolf X-et.
A hajó azóta elhagyta Viareggiót, most a görög Tínosz sziget közelében horgonyoz. Ez a Rossinavi első többtestű projektje, külső designját a Fulvio De Simoni Yacht Design készítette. A modell egyik legfontosabb jellemzője a három „teljesítmény-forgatókönyve”. Egynapos utakon a Seawolf X az idő 100 százalékában képes teljesen elektromos üzemmódban haladni; többnapos utakon ez 90 százalékra csökken; de még egy transzatlanti úton is képes az idő 80 százalékában elektromos üzemmódban működni. Amikor a katamarán kiköt, bekapcsol a „hibernációs üzemmód”, ilyenkor a megtermelt energiát vissza tudja táplálni a parti rendszerbe.
A Rossinavi kifejlesztett egy Rossinavi AI nevű fedélzeti mesterséges intelligencia rendszert is, amely elemzi a hajó működését, előre jelzi a vendégek igényeit, kommunikál a legénységgel az „alacsonyabb hatású viselkedésmódokról” és a „tudatos hajózásról”. Az AI képes az akkumulátorok felügyeletére is, hogy azok a 20-80 százalékos töltöttségi tartományban maradjanak.
A New York-i székhelyű Meyer Davis tervezőiroda olyan belső teret készített, amely „kiegészíti az élvonalbeli jachtot, hogy előtérbe helyezze a nyugodt luxust és a fenntartható dizájnt”. A dekoráció a természetből – különösen a napból, a tengerből és a homokból – merít ihletet. A szabadidős látványosságok közé tartozik a medence köré összpontosított, barátságos kokpit, a napozó- és lakóterekkel ellátott napozóterasz, valamint az orr rész, ahol rejtett medence és házimozi található. Négy kabinban összesen tíz vendég számára biztosított kényelmes szállás.
„Többévnyi tervezgetés és építés után most elégedett és büszke tanúi lehetünk a Sea Cat projekt, most már Seawolf X, az első hibrid-elektromos többtestű hajó vízre bocsátásának” – mondta Federico Rossi, a Rossinavi COO-ja. „Ez a jacht figyelemre méltó technológiai innovációkat mutat be mind az energiagazdálkodási, mind a meghajtási technológiák terén, és ezzel a következő generációs hajók új fejezetének kezdetét jelzi.”
A Seawolf X magán viseli a BlUE címkét, amely a hajógyár 2022-ben létrehozott „fenntartható” tervezési filozófiája. A fitoplankton által inspirált BlUE flotta napközben elnyeli a napfényt, és fotovoltaikus technológiával energiává alakítja azt. Ezt az energiát fejlett akkumulátorok tárolják, és éjszaka felszabadítják, „az izzó planktonhoz hasonló” biolumineszcens hatást keltve. A katamarán 13,8 méteres szélességével és kétméteres maximális merülésével az 500 BRT küszöbérték alatt maradt.
(fotók és forrás: boatinternational.com)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!