Magyar siker a Garda-tavon

Garada16Hét nemzet 34 hajója vett részt a Garda-tavon megrendezett nyílt repülő hollandi olasz bajnokságon. Változatos körülmények között hét futamot tudtak rendezni három nap alatt, és a magyarok kiemelkedően teljesítettek.

Az első nap a délre tervezett rajt olaszosan csúszott egy fél órát, ami pont elég volt ahhoz, hogy a második futam már nem tudott végigmenni. Már az első futamra is gyengült az északi, de még friss, trapézos szélben lehetett végig vitorlázni. A Vespasiani testvérek végig vezetve nyertek, sarkukban a két magyar hajóval.

FD-CAMPIONE-1

Másnapra hidegfront érkezett, ami erősen megnyomta a reggeli északi szelet. Az első kör végére már 30 csomó fölé emelkedett, sőt a kreuzbójánál 39-et mértek, ami elég rendesen elintézte a mezőnyt. Három árbóc eltörött és a fél csapat borult. A HUN 70 nyert, a HUN 13 a hatodik helyet szerezte meg. A következő futamig várni kellett, mert a szél tovább erősödött és a hajók is ápolásra szorultak. Sajnos túl sokáig várt a rendezőség, így a rajtnál alig fújt 10-12 csomó, ami folyamatosan gyengült. Egy rövidített és egy teljes pályát sikerült kisajtolni, ahol a Majthényi–Domokos páros duplázott, Süliék két ötödik hellyel gazdagodtak.

FD-IN-GARA-SUL-GARDA

A harmadik nap is reggel kilenckor volt rajt, de már sokkal gyengébb északiban, úgyhogy a mezőny nagy része gyenge szeles vitorlákat húzott. Végig nagy csata zajlott az élen az ITA 4-es és a vezető magyar páros között, de az olaszok nem találtak fogást a sparis versenyzőkön, sőt a befutónál szembesültek vele, hogy korai rajtosok voltak. Így a másik magyar kettős is előrébb került, és mivel az ITA 10 is UFD-t kapott, elérhető közelségbe került a dobogó. A következő futamon sem volt erősebb szél átlagban, de a kreuz végén már néha 12 csomó fölé frissült.

Garada16

A HUN 70 nagy fölénnyel nyert a rivális olaszok előtt, majd a másik magyar egység következett. Az utolsó futamra tovább gyengült a szél, amelyben az olasz 4-es és 10-es a víz felé nyitott, elengedve a többi ellenfelet. A szikla logikusabb volt, mert a víz felé nagyon negatívan lehetett húzni. A döghullámos, leálló szélben fontos volt a hajóvezetés és a folyamatos állítás. A 94-es olasz is a bal oldalt választotta és a két magyar hajó közé ékelődve végig tartotta a helyét, ami összetettben a dobogó harmadik fokát jelentette számukra, megelőzve a favorit Vespasiani testvéreket. Süli András és Papp Dávid kiegyensúlyozott versenyzéssel nyerte meg az ezüstöt, a Majthényi–Domokos páros pedig egy második helyet ejtve begyűjtötte az olasz bajnoki címet és egyben az Európa-kupa-futamgyőzelmet.

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!