Ezek lesznek a jövő évi utazási trendek
A turisztikában 2024-ben belép a mesterséges intelligencia, fontos lehet az alkoholmentes kínálat és a streamingszolgáltatók is nagy befolyásra tesznek szert.
Az online utazási foglalásokkal foglalkozó Expedia bemutatta a 2024-es utazási trendekről szóló jelentését, amely az adatokat egy 20 ezer utazó körében végzett fogyasztói felméréssel egyesíti. Ebből kiderül, milyen tényezők határozzák meg az utazási szokásokat az elkövetkező évben. A jövő évi trendeket adatok halmaza határozza meg, kezdve attól, hogy az utazók hogyan keresnek ajánlásokat (hello, ChatGPT), egészen a desztinációk megválasztásáig, amelynek a jelszava marad, hogy kerüljük a túlzsúfolt úti célokat.
Az idén az olyan mesterségesintelligencia-eszközök, mint a ChatGPT, már a figyelem középpontjába kerültek, de ez csak a kezdet. Eddig az utazók mindössze 6 százaléka használta ezeket az utazásai megtervezéséhez. A következő évre az Expedia szerint a megkérdezettek fele szándékozik a mesterséges intelligenciát alkalmazni a következő kiruccanása megtervezéséhez. Az utazók csaknem 40 százaléka állítja, hogy a mesterséges intelligencia segítségével könnyebb megtalálni a tökéletes szállást.
A tanulmány elemezte azt a sajátos trendet, amely átvette az uralmat: ezek szerint a TikTokon látható bejegyzések és általában a közösségi médiás megkeresések nagyban befolyásolják a 2024-es utazási célpontok kiválasztását.
Sok esetben ezek a városok megfizethető alternatívái a híres történelmi helyszíneknek, amelyek többnyire drágábbak. E lista élén a tajvani Tajpej áll 2786 százalékos növekedéssel a járatkeresések számában. Az Expedia szerint tehát Tajpej akár felválthatja Szöult, akárcsak az egyébként is népszerű thaiföldi Pattaya Bangkokot, és Párosz lehet a befutó Szantoríni, míg Perth Sydney helyett.
A megkérdezett utazók több mint fele azt mondja, hogy utánanézett vagy lefoglalt egy úti célt, miután látta azt egy tévéműsorban vagy filmben. Például a Wednesday megjelenését követően a Netflixen 150 százalékkal növekedett a Romániába irányuló utazási keresések száma. Kétszáz százalékkal pedig a francia főváros iránti érdeklődés, miután elkezdődött az Emily Párizsban legutóbbi szezonja. A másik nagy kedvencnek, a Fehér lótusz sorozatnak immár a harmadik évadját forgatják, ezúttal Thaiföldön, és az Expedia arra számít, hogy e délkelet-ázsiai országba még többen fognak utazni. A sorozat első két évada ugyanis 300 százalékos keresletnövekedést generált Hawaii és Szicília felé.
A kutatás eredményei szerint az utasok közül mind többen fognak egyetérteni a száraz utazással, azaz érezhető trend, hogy sokan egész évben alkoholmentes pihenésre vágynak. Az utazási szakma erre rögtön reagált, és feltöltötte a minibárokat nullaszázalékos italokkal és koktélokkal. Las Vegasban is egyre divatosabbak az újfajta koktélok, amelyeket gyógynövényekkel és más különleges hozzávalókkal ízesítenek. A dublini The Marrion már előrukkolt saját alkoholmentes ginjével.
Az Expedia szerint az utazók több mint 40 százaléka fog méregtelenítő utazást lefoglalni a következő évben. A válaszadók fele úgy nyilatkozott, hogy szívesen megszállna olyan szállodában, amelyben sokféle, újszerű, alkoholmentes italt kínálnak – írta a privatbankar.hu.
fotók: isp.page, blog.asaptickets.com, expedia.com, wired.com, algvtravelblogue.com, cnn.com
- ha tetszett, ajánld másoknak is!