Zöldre vált a hajómotorgyártó
Az MAN Engines jelenlegi termékcsaládjának az összes hajómotorjában engedélyezte a megújuló dízelüzemanyagok használatát.
A döntés hátterében főleg az áll, hogy kutatások szerint a megújuló üzemanyagok használata körülbelül 30 százalékkal kevesebb részecskét és 10 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot bocsát ki. „A hajómotorok megújuló dízelüzemanyaggal való használatának engedélyezésével az MAN Engines jelentősen hozzájárul a fenntarthatósághoz mind a szabadidős, mind a professzionális vitorlázás területén” – mondta Claus Benzler, az MAN Engines hajós üzletágának vezetője.
A vállalat közleményében hangsúlyozta, hogy a megújuló üzemanyag használata nem érinti a kipufogógáz-kezelő rendszereket, és nem kell változtatni a meglévő járműveken vagy a tankolási infrastruktúrán.
„A megújuló dízelüzemanyag tisztább égést és kisebb károsanyag-kibocsátást biztosít – mondta Werner Kübler, az MAN Engines műszaki részlegének vezetője. – Ezzel együtt sem teljesítménycsökkenés nem következik be, sem a szerviz- és karbantartási intervallumok tekintetében nem jelentkeznek hátrányok.” Kifejezetten a megújuló dízelüzemanyagra engedélyezett a 12, 8 és 6 hengeres MAN D2862, D2868 és D2676 sorozat, amelyet vitorlás és sporthorgászhajókon, valamint munkahajókon használnak. Ez lefedi az MAN hajómotorok teljes teljesítménytartományát 200-tól 2000 lóerőig, amelyek üzemeltetése az Amerikai Környezetvédelmi Ügynökség, a Nemzetközi Tengerészeti Szervezet és az Európai Unió által kiadott emissziós irányelveknek megfelelően történik.
(forrás: boatingbusiness.com, fotók: man.eu, bkmarine.gr)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!