Baltic 146 – Path – mindig úton
A gyors, kényelmes, többfunkciós szupercirkáló teljesített mindent, amire a tulajdonos vágyott, sőt, talán még többet is.
Hatezer tengeri mérföldes kőkemény próbaút után érkezett meg Palma de Mallorcára a legújabb Baltic 146-os, amely az év elején mutatkozott be a Monaco Yacht Show-n, ahol kivívta a közönség és a szakma elismerését is.
A monacói csillag
A kiállítás szervezői és lebonyolítói egy percet sem pihentek a hercegségben. A bejelentéstől fogva pillanatok alatt megtelt a foglalási naptár és folyamatos telt házzal ment a Path bemutatása. Nem véletlenül kapta meg a Baltic Yachts legújabb büszkesége az egyik legelőkelőbb helyet a kiállításon.
Rolf Vrolijk, a Judel/Vrolijk alapítója felelt a Path tervezéséért, emellett a cége felelt a teljes belső és külső dizájnért. A feladat a megszokott volt. Legyen a hajó gyors, könnyen kezelhető, alkalmas a családi és baráti vitorlázásokra, valamint hosszú távú óceáni utazásokra. Azonban a régi kipróbált technológiák helyett minden vonalon a legújabb, legelőremutatóbb megoldásokat kellett felkutatni és beépíteni.
Megbízhatóság és innováció
A Baltic Yachts valaha épített harmadik legnagyobb hajója készült el, amely 18 vendégnek és a legénységnek nyújt kényelmes szállást. A próbaúton 24 fős legénység vitte a Path-t, amely a reggeli eligazításokon kényelmesen elfért a kokpitban.
A Path-t arra tervezték, hogy úton legyen. Mivel menet közben 20 fokos dőlésszöggel számolnak, fontos, hogy ekkor is biztonságos legyen a fedélzet, valamint a belső terek. Ezért a kapaszkodók és a lábtámaszok kialakítása külön figyelmet kapott, olyannyira, hogy 1:1 méretarányú maketteket építettek, és tesztelték, hogy hogyan viselkednek dőlés közben. A hajó használata során ez a gondos tervezés mindenképp meghálálja magát, az avatatlan szemlélőnek pedig talán fel sem tűnik, hogy minden pontosan ott van, ahol lennie kell.
Korszerű és környezetbarát
A kokpit teteje 60 négyzetméternyi napelemet kapott, amely 8 kW energiát képes termelni, ezzel minimálisra csökkentve a fosszilis tüzelőanyagok felhasználását.
A Path-on két kisebb motoros áll rendelkezésre, az egyik egy 8 lóerős, Torqeedo külmotoros RIB, a másik egy 6,5 méteres ikermotoros RibEye. Ezenkívül két könnyű Reverso Match sportvitorlás is a vendégek szórakoztatását szolgálja, amelyek négy részre szedhetők szét a könnyű tárolás érdekében.
Az Imoca 60 nyomdokain
Mérete ellenére a Path egy könnyen kezelhető és sportos szuperjacht, a vitorlázat konfigurációjához az Imoca 60 osztály adta az ihletet. A kormányállásból a teljes vitorlázat kezelhető, a három fix orrvitorlával pedig szinte bármilyen szélhez beállítható a szett. Normál körülmények között az egykezes vezethetőség igazán szép teljesítmény egy 45 méteres vitorlástól, amely a tesztút alatt 35 csomós szélben, teljes fővitorlával és viharfokkal 16 csomós utazósebességgel haladt. Természetesen aszimmetrikus hátszélvitorlák és Code 0 is rendelkezésre áll, de akkor már a legénység többi tagjára is szükség van a kezeléséhez. A hidraulikusan mozgatható tőkesúly 3,4 és 5,9 méter között állítható.
Otthon az óceánon is
A belső tér helykínálata valóban kivételes. Középen található a tulajdonosi kabin hatalmas dupla ággyal és egy saját szalonnal, amelyeket egy kijelzővel kombinált üvegfal választ el. A kijelzőn filmet is lehet nézni, illetve meg lehet jeleníteni az aktuális hajózási információkat. A Path egy olyan szuperjacht lett, amelyre a Baltic Yachts igazán büszke lehet. Gyors, kényelmes, elegáns, korszerű, az aprólékos tervezésnek köszönhetően biztonságos és gazdaságosan üzemeltethető.
Juráncsik Norbert
(Cikkünk eredetileg és teljes terjedelmében az Aqua Magazin 153. számában jelent meg. Fizessen elő rá, hogy ne maradjon le exkluzív tartalmainkról!)
fotók: Stuart Pearce/yacht-shot.com, Baltic Yachts
- ha tetszett, ajánld másoknak is!