A végtelenbe és tovább – Persico 69F
Ragyogó szezont zárt a 69F vitorlásosztály, egyúttal még izgalmasabb és akciódúsabb jövőt alapozva meg. Úgy tűnik, csak folyamatosan felfelé vezet az útjuk.
A fenntarthatóság a teljesítmény – mondja Davide Serra, aki szerint „a zöld szó nem pusztán szlogen, hanem a jövőt alakító vállalatok összefoglaló neve”. Ezek közé tartozik a Coming Solutions, a 69F projekt egyik támogatója, nem kisebb céllal, mint hogy a nemzetközi hajós ipart a jövőbe vezesse. A projekt új generációs hajói a Persico 69F-ek, amelyek speciális szárnyak (foilok) segítségével repülnek a víz felett, akár 34 csomós (kb. 65 km/óra) sebességgel, és mindig legalább kétszer olyan gyorsan rohanva, mint a szél. Így a Persico 69F a világ egyik leggyorsabb vitorlása – pláne a hosszához képest.
A recept egyszerű: három- vagy négyfős legénység, élményvitorlázás, fenntarthatóság és teljesítmény. Technológia, innováció, fiatal vitorlázók és a vitorlázás mint sport. A 69F projekt célja egy innovatív, látványos, valamint gazdasági és környezetvédelmi szempontból fenntartható vitorlásverseny-formátum létrehozása.
„A 69F projekt olyan sportolók, mérnökök, kommunikációs szakemberek elkötelezettségének eredménye. Ők mind osztoznak abban az elképzelésben, hogy a sport űzése és népszerűsítése integrálható és integrálandó a fenntarthatóság kontextusába. Láttuk, milyen szenvedélyesen közelítenek a csoport tagjai a munkájukhoz, hiszünk a projektben, és támogatjuk annak fejlődését.”
Ez Davide Serra víziója, aki úgy döntött, hogy támogatásával hozzájárul a 69F fejlődéséhez.
Paolo Casti, a Serra által választott menedzser: „Építettünk egy innovatív, nagy teljesítményű hajót, létrehoztunk két versenyformátumot, amelyek célja a jövő fiatal foilvitorlázóinak képzése és mindenki szórakoztatása – profiktól az amatőrökig. Létrehoztunk egy vonzó márkaarculatot és szorgalmasan dolgoztunk. Az idén az elméletet átültettük a gyakorlatba, mostantól pedig Davidének köszönhetően növekszünk. Nemrég alapítottuk meg a 69F Americát, amely lehetővé teszi számunkra, hogy januártól Miamiban és Newportban futtassuk a regattáinkat, a jövő évtől pedig Ázsiában, Afrikában és Óceániában tervezünk együttműködéseket, hogy minden kontinenst lefedjünk.”
A hajó kétéves tervezését és fejlesztését követően a 69F projekt továbbfejlődött, mára egy érett üzleti modellé lett. A hajókat a „vitorlázás mint szolgáltatás” modell alapján adják bérbe, így évente több mint 100 regattanapot tudnak megszervezni. Ez a páratlan intenzitás közösséggé formálta a profi sportolókat, tulajdonosokat és rajongókat, akik rendkívüli módon kötődnek a márka tevékenységéhez és projektjeihez. A vállalat becslései szerint minden egyes „Six-Pack” – 6 saját hajóból álló flotta, amely a terjeszkedési modell kezdeti, fejlesztési fázisát jelenti – 12 további hajónyi piaci keresletet generál az aktivitások helyszínén. Ezek alapján a vállalat száz hajóból álló flotta építését prognosztizálja, ami több ezer sportolót szolgál ki szerte a világon.
„Célunk, hogy a következő három évben a világon mindenhol felkészüljünk flottánk gyors növekedésére. Ezért törekszünk ezen újonnan született nemzetközi vitorlásosztály tevékenységének támogatására és a versenytevékenységhez kapcsolódó termékek, szolgáltatások formátumának javítására. Innovatív, látványos és fenntartható megoldásainkkal a vitorlázás piacán kívül is láthatóvá tesszük a vállalkozásunkat, szélesítjük vállalkozásunk megítélését. A felhasználók a kiegészítő szolgáltatások alapján fognak választani, a mi fejlődésünk pedig pont e szolgáltatások fejlesztéséhez kapcsolódik: a versenyektől az élményekig, a ruházattól a felszerelésekig. Mindez egy olyan ökoszisztémán belül, amelynek célja a sport és az innováció előmozdítása” – zárta gondolatait Casti.
(forrás: livesaildie.com, fotók: spsailing.ch, yachtracing.life, catsailingnews.com)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!