Benetti Diamond 145 – Tökéletesre csiszolva
Az olasz Benetti Class sorozatának zászlóshajója az új Diamond 145-ös. A 44 méter hosszú üvegszálas hajó a tradíció és az innováció tökéletes elegye.
A Diamond 145-ös hatalmas. A hajótest 496 bruttó regisztertonna, kifinomult és dinamikus vonalakkal, magas szabad oldalfallal és hosszan elnyúló szerkezeti egységekkel. A jacht külső megjelenéséért Giorgio M. Cassetta felelt. Az általa megálmodott hatalmas üvegfelületek hangsúlyozzák a hajó hosszát, a belső tereket pedig természetes fénnyel töltik meg.
A professzionális és határozott elképzeléseket felvonultató megrendelő számára készült Diamond 145-ös megjelenése a neoklasszicista stílus újbóli felidézése. Világos és sötét elemek tökéletes összhangja sugározza az izgalmas formák átható erejét, amely a jacht egyszerre fenséges és letisztult megjelenését adja, méltón a Benetti-örökséghez. A teak, az acél és az üveg példátlan kifinomultságot ad a hatalmas belső terekben éppúgy, mint a külső fedélzeten.
Az elrendezésre több elképzelés is volt, hogy a lehető legoptimálisabb helykihasználást kombinálják az elérhető legnagyobb kényelemmel. A személyzet, illetve a vendégek közlekedőfolyosóit is gondosan megtervezték és összehangolták, hogy a hatékonyság mellett a diszkréciót is biztosítani lehessen.
Különösen a napozófedélzeten, amely 102 négyzetméterével a kategória legnagyobbja. Itt található egy kényelmes kanapé, egy étkezősarok, egy asztal, valamint egy nagy relaxációs és napozóegység, amely a vendégek igényei szerint dinamikusan alakítható.
Az orrfedélzeten találjuk a medencét egy napozóterasszal, mögötte pedig a kormányállást. A híd mellett egy szénszálas, merev, de könnyűszerkezetes integrált Light Bridge segíti a kapitányt a dokkolási manővereknél. A kapitány kabinja közvetlenül a híd mögött kapott helyet.
A Benetti és a Seastema, a hajóautomatizálás, a navigáció és a fedélzeti elektronika területén tevékenykedő piacvezető cég közötti első együttműködés gyümölcse a híd és a legénység munkaterületeinek optimalizálása. A végeredmény pedig, hogy a kapitány és a legénység jobban tud kommunikálni, akadálytalanul mozogni és a teljes munkaterület nemcsak funkcionális, de kényelmes és élhető is lett.
A hajó középső részét a nagy nappali tölti meg egy méretes étkezővel kombinálva, amit a szalon köt össze a hátsó dekkel, ahol további asztalok és kanapék várják a pihenni vágyókat.
A 60 négyzetméteres exkluzív tulajdonosi lakosztály a főfedélzet elejét foglalja el, nagy fürdőszobával, külön irodával és gardróbszobával. A központi részben a szalont kizárólag kanapék és dohányzóasztalok töltik meg. A minden helyiséget elöntő természetes fény, amely a Cassetta által tervezett hatalmas üvegfelületeken keresztül a lakosztályokba és a szalonokba jut, a koncepció egyik sarokköve volt. A megszokottnál karcsúbb szerkezeti merevítések lehetővé tették a szinte teljes falat betöltő üvegfelületek és egymásba csúsztatható üvegajtók beépítését, amelyek egybeolvasztják a külső és belső tereket. Így legyen szó horgonyzásról vagy túrázásról, az egész pihenőterület megőrzi teljes funkcionalitását.
A teljes szélességű tolóajtók egy saját, elegáns, tökéletesen felszerelt „tengerpartra” nyílnak, kanapékkal, napozóágyakkal és bárral, könnyű hozzáférést biztosítva a tengerhez. A természettel való kapcsolat közvetlen, csupán egy jelképes 20 centiméteres lépcső választja el külső és a belső teraszt. Természetesen a teljes felületet az aktuális igényeknek megfelelően lehet berendezni.
A jacht többi részétől teljesen elkülönülő garázsrészt a hajó oldalán helyezték el, hogy ne zavarja a tulajdonost és vendégeit. A garázs egy 6 méternél hosszabb motorcsónak, két 3 méteres jet-ski és különféle egyéb vízi játékok befogadására képes. A vendégek elhelyezésére négy dupla ágyas, fürdőszobás VIP-kabin szolgál az alsó fedélzeten. Ugyanitt található a legénység öt kabinja is.
A tereket finom anyagok díszítik, amelyek a világosabb és sötétebb árnyalatok finom kombinációjával, a barna, a fehér és a szürke színeivel játszanak. Megidézve olyan természetes anyagokat, mint a szén, a sárgaréz, a különleges fafajták és márványok. A kő és a selyem, vagy a bőr és a szövet különös harmóniája a funkcionalitást jelképezi. A futurisztikus híd pedig karbonmintát kapott, amely kifejezi a hajóban dobogó hi-tech szívet.
A motortér és a különálló motorvezérlő terem is megkapta az őt megillető figyelmet. A Diamond 145-ös két, egyenként 1400 lóerős, 12 szelepes Man motorral 15 csomós maximális sebességre képes és 11 csomós utazósebességnél 5000 tengeri mérföldes hatótávolságot tud.
szöveg: Juráncsik Norbert
(Hajóbemutatónk teljes terjedelmében megtalálható az Aqua magazin legutóbbi számában)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!