Új hajó mutatkozott be a Balatonon
Bemutatták az első magyar fejlesztésű hidrogénüzemű üzemanyagcellás kishajót Balatonkenesén.
Az újonnan fejlesztett hajóban az elektromos energiát nem akkumulátor, hanem hidrogén üzemanyagcella biztosítja. Az elektromos meghajtású járművek a Balaton tisztaságának megőrzése érdekében is fontosak, ezek közül pedig a hidrogén üzemanyagcellás megoldás a legnagyobb hatótávolságú és a leghatékonyabb.
Az akkumulátoroknál környezetvédelmi szempontból nem optimális, hogy a feltöltéséhez az áramot gyakran fosszilis energiaforrások égetésével teremtik elő. Ilyenkor hiába közlekedik valaki elektromos járművel, ugyanúgy szén-dioxid keletkezik, csak nem a járműnél, hanem valahol máshol. A hidrogén azonban tökéletesen ki tudja váltani a fosszilis energiaforrásokat.
A gyártó pécsi Kontakt-Elektro Kft. tájékoztatása szerint a Balatonkenesén bemutatott hajó súlya 950 kilogramm, hossza 6,2, szélessége 2,1, merülése pedig 0,5 méter, a fedélzeten 7+1 ember szállítható, maximális sebessége óránként 22 kilométer. A tüzelőanyag-cella teljesítménye 15 kilowatt, az élettartama eléri a húszezer üzemórát. A hajó 2,88 kilogramm hidrogént tárol, ami 46 kilowattóra villamos energiát jelent. Ezzel teljes gázzal hajtva 3 órás menetidővel mintegy 66 kilométert tud megtenni, de a teljesítmény csökkentésével ez a táv növelhető – írta az MTI.
- ha tetszett, ajánld másoknak is!