Bemutató: Regal 2100 RX Surf Edition
A Regal 2100 RX Surf Edition egy lendületes vonalvezetésű, remek minőségű motoros, amelynek tatjához egy nagyobbfajta jachtokét idéző platformot illesztettek a vízvonal magasságában. Feltűnő részlet még a megszokottnál kicsit bonyolultabbnak tűnő híd – de avatatlan szem nem sok más apróságot fedez fel. Pedig akad még bőven érdekesség.
Amint az ember elrugaszkodik a platformról a lábán a deszkával és a hajó farvízének hullámaira állva elkezd siklani, hamar ráébred, hogy a kezében tartott kötél csak díszlet. A Regal 2100 RX igazi különlegessége éppen az, hogy képes szabályozni a móka kedvéért a saját farvízét, a tat mögött keletkező hullámok méretét.
Ez két technikai újítás kombinációjának köszönhető. A rendszer motorja (a szó szoros értelemben) a Volvo Penta nemrég bemutatott újdonsága, a Forward Drive nevű meghajtása, amely lényegében nem más, mint egy olyan húzópropellerrel szerelt, változtatható dőlésszögű motor, mint amilyet csak kísérleti vagy nagyon drága hajókon láthattunk eddig.
Ennél a lapátok nem a szokásos elrendezés szerint, a menetiránnyal ellentétesen, vagyis hátul vannak elhelyezve, hanem menetirányba, előrefelé néznek. Így a motor tulajdonképpen nem tolja, hanem húzza a hajót. Ennek köszönhetően a Regal 2100 RX Surf Edition sokkal kisebb íveken képes fordulni azonos sebesség esetén, mint hagyományos hajtású vetélytársai, ami kisebb tempónál is nagyon élvezetessé teszi a boardozást mögötte.
Ráadásul nagyon-nagyon megnyugtató az a tudat, hogy aligha eshet bajunk, ha a hajó vezetőjével kölcsönösen összeügyetlenkedjük a dolgot, és esetleg a tatnak koccanva elveszítjük az egyensúlyunkat, és közvetlenül a far mögött a vízbe huppanunk – hiszen a propeller biztonságos távolságban van tőlünk, és a méretes platform is garantálja, hogy még szándékosan sem tudnánk a hajócsavar veszedelmes közelségébe kerülni.
A teljes cikk az Aqua Magazin nyomtatott változatában olvasható.
- ha tetszett, ajánld másoknak is!