Női vezetők a hajós iparban: Karen Underwood, a vezérigazgató
Két hete jelentették be, hogy Spirit Yachts-alapító Sean McMillan helyett a jövőben a jelenlegi ügyvezető, Karen Underwood lesz a vezérigazgató.
McMillan nem hagyja el a céget, ezentúl márkanagykövetként és tanácsadó tervezőként tevékenykedik. Azt is nyilvánosságra hozták, hogy a Spirit Yachts jelentős tőkeinjekciót kapott az új többségi tulajdonoscsoporttól. Karen Underwoodot a BoatPro News faggatta arról, hogy mit tartogat a Spirit Yachts számára a jövő.
Hogyan fejlődött a Spirit Yachts 30 éves története során?
A márka hatalmasat változott azóta, hogy 1993-ban megalapították egy használaton kívüli tehénistállóban, Suffolkban. Sean McMillan és Mick Newman azért hozta létre a céget, hogy olyan gyönyörű jachtokat kínáljanak az ügyfeleknek, amelyek kiemelkedő vitorlásteljesítményre képesek, és amelyek felelős forrásból származó, minőségi fából készülnek. Ezek a célok a mai napig megvannak, de sok minden más megváltozott. A Spirit mára világhírűvé lett tervezési és építési képességeiről, amit a Spirit 111-esnek a 2021-es World Superyacht Awardson elnyert kettős díja is bizonyít.
Ami a portfóliónkat illeti, nyolcvan egyedi vitorlás és motoros jachtunk szeli a vizeket szerte a világban, szerepeltünk két James Bond-filmben, és a suffolki Ipswichben található nagy, vízparti létesítményünkben működünk. A jachtok építési technikái alapvetően változatlanok maradnak, de új anyagokat, eljárásokat és technológiákat vezettünk be, hogy fokozzuk a hajók teljesítményét a vízen, luxusvendégélményt nyújtsunk és folyamatosan csökkentsük az egyes projektek szénlábnyomát.
Milyen növekedési kezdeményezések várhatók a legújabb pénzügyi támogatásból?
Házon belül bővítjük a felső vezetői csapatunkat, új technológiai megoldásokba fektetünk be, hogy segítsük a termelés hatékonyságát, és továbbra is ösztönözni fogjuk a kutatás-fejlesztést. Utóbbi által tudjuk biztosítani azt az előnyünket, amivel a többiek előtt járunk, amikor a luxusjachtok alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátással történő szállításáról van szó. Külföldön a hajókiállításokba és rendezvényekbe fogunk befektetni, hogy növeljük jelenlétünket a Földközi-tengeren és az Egyesült Államokban.
Mi a személyes reménye a vállalat jövőjével kapcsolatban?
A Spirit egy egyedülálló brit sikertörténet, amely mindig többet nyújtott annál, mint ami a mérete alapján elvárható lett volna tőle. Szeretném, ha a vállalat továbbra is megmutatná, hogy a megfelelő etikával, kreatív elképzelésekkel és emberekkel lehetséges a határokat feszegetni.
Miért fontos a Spirit Yachts számára, hogy továbbra is alternatívát kínáljon az üvegszálas gyártású hajókkal szemben?
Tevékenységünk középpontjában a fa áll. Amikor Sean (McMillan) és Mick (Newman) 1993-ban megalapította a vállalatot, a mainál kevésbé volt tudatos a világ a környezeti hatások terén, de ők nem kötöttek kompromisszumot, és már akkor felelős forrásból szerezték be a faanyagot. Ez az elv az azóta eltelt harminc év alatt sem változott. A fa szilárdsága, természetes melegsége és esztétikai szépsége már önmagában is ok arra, hogy fából építsünk, de ha megnézzük az üvegszálas anyagok környezeti hatását, és hogy mennyire nem lehet mit kezdeni velük az életciklusuk végén, akkor tényleg minden a fa mellett szól.
Min dolgozik jelenleg a hajógyár?
Nagyon sűrű év áll előttünk! Négy új vitorlás jachtot bocsátunk vízre 2023-ban: egy teljesen elektromos Spirit 30-ast, egy hibrid elektromos Spirit 68DH túrahajót, amelyet a Földközi-tengerre szánunk, és két Spirit 72DH-t. Az egyik 72-es modellt elsősorban versenyzésre terveztük, a másik pedig egy nyílt tengerre való jacht – mindez jól mutatja, milyen széles skálán tudjuk személyre szabni a hajóinkat. Hiszen minden Spirit egyedi.
Hogyan néz ki a következő öt év a Spirit Yachts számára?
A következő néhány év nagy projektje a Spirit Academy, amelyet a hajógyár mellé tervezünk, és átfogó hajóépítési oktatást nyújt majd, beleértve olyan kiegészítő tantárgyakat, mint a kötélzet, a vitorlakészítés, az elektronika és a fenntarthatósági modul. Néha hiányzik a szakképzett munkaerő, az akadémia viszont biztosítja ezt a Spirit számára, egyúttal platformot jelent a hallgatóknak a hajós iparba való belépéshez.
A Spirit-sztori:
(forrás: boatinternational.com, fotók: yachtingworld.com, spirityachts.com, marineindustrynews.co.uk)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!